راستینه: مردم می‌پرسند چطور کسی که پرونده قضایی دارد، تائید می‌شود/ منتقدان ورود مجلس یک بار وظایف نمایندگان را بخوانند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تائید صلاحیت مهدی تاج، گفت: مردم از ما می‌پرسند چطور کسی که چند پرونده مفتوح قضایی دارد، تائید می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: از صداوسیما به خاطر تبیین و روشنگری در این باره تشکر می‌کنم و همچنین از جریحه‌دار شدن افکار عمومی به دلیل عدم دقت در نظارت و فرایند صحیحی که در برگزاری انتخابات باید شکل می‌گرفت و همچنین فرایند تائید صلاحیت کاندیداها، به نوبه خودم از مردم عذرخواهی می‌کنم.

راستینه افزود: به عنوان نماینده مردم به دلیل سوگندی که برای دفاع از حق مردم خورده‌ایم، باید بر اساس وظایف تشریح شده در قانون اساسی موارد را به صورت شفاف به مردم اعلام کنیم. بعد از اتفاقی که در پرونده ویلموتس افتاد، بنده شاکی وزارت ورزش و جوانان وقت در کمیسیون اصل نود شدم که در دولت قبل این پرونده در این کمیسیون بررسی شد و آقای تاج هم در کمیسیون اصل نود حاضر شدند اما متاسفانه توضیحات‌شان قانع کننده نبود. در ادامه جلسات را به دلیل ملاحظات ملی و رای دادگاه عالی ورزش متوقف کردیم تا تکلیف این پرونده مشخص شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: متاسفانه بعد هم با توجه به رای دادگاه عالی ورزش مشخص شد که باید سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو باید پرداخت کنیم.

راستینه با بیان اینکه یکی از دلایل حضور وزیر در مجلس این موضوع است، اظهار داشت: آقای وزیر بر اساس آن چیزی که در کمیسیون آمده بود و تعهدی که در قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان است، مسئولیت نظارت عالیه بر فدراسیون‌ها را بر عهده دارد.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس تاکید کرد: مردم از ما سوال دارند، چطور کسی که پرونده‌اش در کمیسیون اصل نود مفتوح است، نامه‌ای از طرف معاون دادستان استان تهران به دبیرکل ابلاغ شده و در این نامه آقای تاج در چندین پرونده قرار جلب دادرسی برای ایشان صادر شده است. حقوقدانان معنای جلب دادرسی را می دانند. چطور ممکن است کسی که چندین پرونده مفتوح دارد و شرایط صلاحیت آن به شدت زیر سوال است، اجازه ورود به انتخابات پیدا می‌کند.

راستینه اظهار داشت: امروز وقتی یک دهیار انتخاب می‌شود، باید از مراجع مختلف تائیدیه بگیرد اما بعد ما عالی‌ترین فدراسیون ورزشی با حجم انبوه از هواداران را به یک فردی می‌سپریم که تائید صلاحیت او علامت‌های سوال جدی دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما از وزیر نمی‌خواهیم که در انتخابات ورود پیدا کند یا نکند، در بند ۱۳ شرح قانون وظایف وزارت ورزش و جوانان تاکید شده است که  مسئولیت نظارت، حمایت و هماهنگی کلیه فدراسیون‌ها را بر عهده این وزارتخانه است، بحث دخالت مطرح نیست، بحث اعمال وظایف نظارتی در امور هماهنگی فدراسیون هاست. 

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اساسنامه فدراسیون فوتبال تکلیف انتخابات را روشن کرده است.

نماینده شهرکرد، سامان و بن در پایان با اشاره به انتقاداتی که برخی از ورود مجلس به موضوع فوتبال می‌کنند، تاکید کرد: این روزها در شبکه‌های تلویزیونی برخی عنوان می‌کنند که این موضوع چه ربطی به مجلس دارد، به این پیشکسوتان سفارش می‌کنم یک بار وظایف نمایندگان را بخوانند، بنده به عنوان رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی وظیفه دارم نسبت به اجرای قانون نظارت کافی داشته باشم.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha