۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84878153
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس دولت اسکاتلند: انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر انگلیس فاجعه خواهد بود

تهران- ایرنا- نیکلا استورجن وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند گفت: اگر تراس همانطور که پویش انتخاباتی خود را اداره می کند بخواهد انگلیس را اداره کند فاجعه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نیکلا استورجن رئیس دولت اسکاتلند در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: اگر همانطور که لیز تراس در طول تابستان مبارزات انتخاباتی خود را حکومت کرد در صورت انتخاب وی به عنوان نخست وزیر یک فاجعه نه تنها برای اسکاتلند، بلکه برای کل انگلیس خواهد بود.

استورجن با توجه به نزدیک شدن برای انتخاب بعدی نخست وزیر انگلیس گفت: بیایید امیدوار باشیم که اینطور (انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر) نباشد، زیرا این زمان بسیار جدی برای انگلیس است و به رهبری بسیار جدی و هدفمند نیاز دارد.

استورجن که سابقه همکاری با سه نخست‌وزیر انگلیس را داشته است، گفت که تلاش می‌کند تا با هرکسی که روز سه‌شنبه پست بوریس جانسون را برعهده می‌گیرد، روابط کاری سازنده داشته باشد.

«لیز تراس» و «ریشی سوناک» دو نامزد مسند نخست وزیری در انگلیس پس از شرکت در ۱۲ مناظره انتخاباتی به انتهای مسیر تبلیغات رسیده‌اند. آن‌ها در ۶ هفته گذشته سرگرم تشریح برنامه‌ها خود بوده و در مجموع به ۶۱۴ پرسش پاسخ دادند تا آرای بیشتری را در سبد خود جمع کرده و سکان قدرت را تصاحب کنند.

نخست وزیر جدید انگلیس ظهر دوشنبه (۱۴ شهریور) از سوی رئیس فراکسیون حزب حاکم محافظه‌کار معرفی خواهد شد. طبق برنامه اعلام شده او روز بعد طی مراسم تشریفاتی با الیزابت دوم ملکه بریتانیا دیدار خواهد کرد تا حکم انتصاب و دستور تشکیل دولت جدید را دریافت کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha