۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84878099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 لباس‌های دارای نشان شیما نباید مورد نظارت سلیقه ای قرار گیرد

زنجان – ایرنا – دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر لباسی دارای نشان شیما باشد به معنای این است که باید مورد نظارت قرار گیرد و این نشان در واقع نشان اعتماد مصرف کننده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجید امامی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران زنجان به فعالیت کارگروه مد و لباس اشار کرد و افزود: این کارگروه یک سری وظایف نظارتی، حمایتی و هدایتی دارد؛ در حوزه نظارتی با تنظیم دستورالعمل، ضوابط و قوانین و هم با ایجاد سامانه های تسهیل گر و ناظر که یکی از مهمترین این سامانه ها، سامانه «شیما» است، عمل می کند.

 وی بیان اینکه ضمانت اجرای مصوبات کارگروه مد و لباس ابلاغ آنها توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که قانون مجلس هم این روند را به عنوان ضمانت اجرا مشخص کرده است، اظهار داشت: طبعا حضور مجموعه صمت - صنعت، معدن و تجارت و اصناف، تسهیل گر اجرای مصوبات کارگروه است؛ اگر این مجموعه ها همراهی نکنند ما مشکلات جدی خواهیم داشت که البته در دوره جدید این همراهی وجود دارد.

امامی گفت: ما تمام تلاشمان در کارگروه این است که نظارت ها را به سمت نظارت های غیر مستقیم ببریم تا در واقع چالش و اصطکاک بین بازرسان اصناف با و احدهای صنفی به حداقل برسد؛ در این خصوص باید آنقدر وظیفه هدایتی را خوب انجام دهیم که در عرصه نظارتی اینقدر انرژی نگذاریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  با بیان اینکه این شورا سه اولویت را ذیل تحقق نقش مهندسی فرهنگی و سند تحول دولت مردمی دارد که همه آنها در راستای احیای امید در جامعه است، گفت: ما در زمان حاضر در دوره جهاد امید هستیم، این مفهوم  جهاد امید به این معنی است که باید شب و روزمان را صرف ارتقای امید مردم به آینده ایران و جمهوری اسلامی کنیم.

امامی ادامه داد: این اولویت ها شامل ارتقای سبک زندگی از طریق صنایع فرهنگی، ارتقای نشاط اجتماعی و زیست عفیفانه است و امیدورایم رسانه ها هم ما در تحقق هر چه بیشتر این مولفه ها کمک کنند.

از احیای ظرفیت های لباس اقوام در لباس معاصر اجتماعی حمایت می کنیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان به سیاست های حمایتی از بازآفرینی لباس های سنتی اشاره کرد و  گفت: در این راستا از هر طراح و جریانی که نشان ها و المان های سنتی را بتواند بروزآوری کند حمایت جدی می کنیم.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی را در این خصوص گروه های مردمی و موسسات خصوصی انجام دادند، اظهار داشت: سیاست قاطع ما که در جشنواره های مختلف آن را مدنظر خواهیم داشت، احیای ظرفیت های لباس اقوام در لباس معاصر اجتماعی است.

برنامه فرهنگی اجتماعی ویژه سواحل تدوین و ابلاغ شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در مورد ساحل ها، برنامه فرهنگی  اجتماعی ساحل را داریم که  مبتنی بر غنی سازی اوقات فراغت گردشگران و هم ناظر بر ارتقای هویت محلی شهرها و جزایر ساحلی است.

وی افزود: اگر این هویت و زیست بوم ها احیا شود ما دیگر شاهد محیط های بی هویت فاقد موارد اولیه فرهنگی نخواهیم بود.

امامی گفت: در ساحل مجری و هماهنگ کننده اصلی مسائل اجتماعی، معاونت اجتماعی وزارت کشور است که هماهنگی بسیار خوبی بین شورای فرهنگ عمومی و این معاونت وجود دارد.

در سفر بعدی رییس جمهوری به زنجان، کتابخانه مرکزی این استان تعیین تکلیف می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به وضعیت توقف پروژه احداث کتابخانه مرکزی در زنجان گفت: در سفر بعدی رییس جمهوری به زنجان، کتابخانه مرکزی این استان تعیین تکلیف می شود.

امامی همچنین فرصت مهم استان زنجان را، مردمی بودن و مردم پایگی خدمات فرهنگی و اجتماعی در آن دانست و اظهار داشت: این استان در حوزه های مختلف این موضوع را ثابت کرده و این بزرگ ترین فرصت برای توسعه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه های فرهنگی مثل کتابخانه، سینما و سالن نمایش این استان نیازمند توجه جدی است و متاسفانه در مواردی غفلت هایی در سرانه های فرهنگی آن شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha