کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای دفاع از مطالبات کادر سلامت تلاش می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون تمام تلاش خود را برای دفاع از مطالبات به حق کادر سلامت می‌کند و با سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی رایزنی‌هایی خوبی صورت گرفته که امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «حسینعلی شهریاری» روز یکشنبه در نشستی با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و مسوولان محلی در اسلام آبادغرب افزود: خدا را سپاسگزاریم که فرصتی شد تا در استان کرمانشاه به ویژه شهرستان اسلام آبادغرب شهرستان شهدای مرصاد حضور یابیم و از نزدیک مشکلات و مسایل این خطه از سرزمین پهناور ایران اسلامی را ببینیم.

وی اضافه کرد: اگرچه ما نماینده استان دیگری هستیم اما تمام تلاش ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حل مشکلات کل کشور و استان‌های مختلف است و امیدواریم خداوند در این مسیر راهگشای ما باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما می دانیم آنچه که شایسته جامعه پزشکی است هنوز انجام نشده و تصمیماتی هم که در این راستا بعضا اتخاذ می شود مناسب نیست، در تلاشیم که مسایل و مشکلات پزشکان را حل نماییم.

کمیسیون بهداشت و درمان مطالبات کادر درمان را  باتمام توان پیگیری می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این جلسه گفت: پیگیری مطالبات کادر درمان وظیفه اصلی کمیسیون بهداشت و درمان است و ما با تمام توان مطالبات بحق کادر درمان را که در ایام کرونا شاهد رشادت‌های بی بدیل آنها بودیم پیگیری خواهیم کرد.

دکتر «محسن فتحی» افزود: از جمله این مطالبات اصلاح تعرفه ها، فوق العاده خاص و تبدیل وضعیت نیروها است که انشاالله با موافقت سازمان برنامه و بودجه هرچه سریعتر پی گیری آنها به نتیجه برسد.

سلامت جسمی، روحی و اجتماعی زیربنای توسعه جامعه است

نماینده شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بدون تردید سلامت و توسعه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و برخورداری از سلامت جسمی، روحی و اجتماعی زیربنای توسعه جامعه است.

دکتر «مجتبی بخشی پور» با بیان اینکه نقش انسان سالم به عنوان محور توسعه پایدار به صورت علمی به اثبات رسیده است، افزود: هرآنچه در حوزه سلامت هزینه کنیم، سلامت آینده را تضمین کرده ایم.

وی اظهار داشت: بهورزان پیش قراولان عرصه بهداشت هستند و از دولت و مجلس انتظار داریم برای توانمند سازی و ارتقاء این عزیزان برنامه جدی در نظر گرفته شود.

نماینده اسلام آبادغرب عنوان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اسلام آبادغرب و دالاهو اقدامات شایسته ای از جمله، افتتاح فاز ۲ بیمارستان اسلام آبادغرب و بروز رسانی و نصب تجهیزات سنگین پزشکی، توسعه و تکمیل اورژانس و تعمیر کلینیک انجام داده اند، که شایسته تقدیر است.

وی تاکید کرد: در بازدیدهای امروز انتظار داریم در خصوص ساخت مرکز جامع سلامت گهواره، ساخت بیمارستان دالاهو، تکمیل و بازسازی بستر درمان دالاهو، شبانه روزی کردن مرکز جامع سلامت حمیل که در مسیر عتبات عالیات است، تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

ریل گذاری حوزه بهداشت و درمان، در مجلس شورای اسلامی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: ریل گذاری حوزه بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی است و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره راهگشای مسایل و مشکلات است.

دکتر «قباد محمدی» افزود: از تمامی کادر درمان اسلام آبادغرب که در دوران کرونا جهادی پای کار بودند و با فداکاری در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا جانشان را کف دستشان گرفتند، قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: نظام شبکه مراقبت‌های بهداشتی در کشور از افتخارات جمهوری اسلامی است و همین نظام شبکه کل مردم را تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در ایام کرونا نظام شبکه موجب واکسیناسیون جهادی علیه بیماری کرونا شد و بهورزان نقش ویژه ای در این اقدام بزرگ داشتند.

وی در ادامه گفت: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی و تکمیل خانه های بهداشت تاکید و مصوب شد و انشاءالله طی سال جاری و سال آینده ۱۰۰ مرکز را در استان بازسازی، تکمیل و یا اضافه می‌کنیم.

محمدی افزود: ریل گذاری حوزه بهداشت و درمان، در مجلس شورای اسلامی است و قانون بودجه و قانون هفتم توسعه در این مسیر بسیار کمک کننده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از استان‌هایی است که در پیاده روی اربعین افتخار میزبانی زوار امام حسین(ع) را دارد، گفت: وظیفه ما ارایه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی به زوار است و به طور قطع اختصاص بودجه مشخص به این موضوع بسیار راهگشا و کمک کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان افزود: حقوق اعضای هیئت علمی با سابقه دانشگاه، افزایش فضای فیزیکی آموزش در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی، سرانه پزشک خانواده، درآمد پزشکان متخصص در مناطق کم برخوردار، تراز منفی بیمارستان‌ها، معیشت پرسنل کادر بهداشت و درمان، خالی ماندن ظرفیت رشته های تخصصی پزشکی از دیگر موضوعاتی است که از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انتظار می رود پیگیری کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha