۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 84877977
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

آیت‌الله سعیدی: کنگره ملی شهدای قم آثار ماندگار تولید کند

قم - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: تلاش کنگره ملی شهدای استان قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار و موثر در فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست شورای اندیشه‌ورز این کنگره افزود: زمانی که درباره شهدا به مدارک و منابع دینی مراجعه می‌کنیم، پیام‌ها، درس‌ها، مسئولیت‌ها و شرح وظایف مشخص می‌شود؛ همانطور که قرآن کریم شهدا را حی و زنده نزد خدای متعال عنوان می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا پس از شهادت‌شان نیز حرف برای گفتن دارند، افزود: شهدای گرانقدر وقتی به صورت دنیوی زنده بودند، حرفشان امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به عفاف و حجاب، دفاع از کشور و امر به اطاعت از ولایت فقیه بوده و ما دقیقا همین مطالب را در وصیتنامه‌های آنها مشاهده می‌کنیم که همواره برای مردم سفارشاتی دارند.

امام جمعه قم اظهار کرد: مطالبات و خواسته‌های شهدا از مردم و مسئولان همچنان باقیست و تمام نشده است؛ شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و بر خواسته‌هایشان تاکید دارند که ما در مقابل خون آنها وظیفه داریم.

سعیدی ادامه داد: در جریان فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم سعی بر این باشد تا گرهی از کار و مشکلات مردم باز شود؛ بهتر است برنامه‌هایی همچون آزادکردن زندانیان، کمک به محرومان و غیره در دستور کار کنگره قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای استان، برنامه‌هایی عمومی و اجتماعی در سطح استان در راستای انتقال پیام شهدا همچون دعوت به رعایت حجاب و عفاف اسلامی انجام شود.

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم» در آبان  امسال با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد. 

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha