۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۳۱
کد خبر: 84877966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم یزد: خواهر خواندگی ها به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شدند

یزد _ ایرنا _ نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه خواهرخواندگی‌ها به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است، گفت: این خواهرخواندگی‌ها هیچ چیز در درون و محتوا ندارد.

به گزارش ایرنا، محمد صالح جوکار روز یکشنبه در آیین افتتاح و آغاز به‌ کار رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در یزد افزود:در سفری که به مسکو داشتیم طرف مقابل به شدت از این موضوع آزرده خاطر و گلایه‌مند بود چون نه نمایشگاهی برگزارشده، نه فرهنگی تبادل شده و در کل هیچ اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خواهر خواندگی‌ها فقط به عنوان خلاصه نشود، اظهار کرد: زمانیکه خواهر خواندگی اعلام می‌شود باید تمام موارد را دنبال و درجهت تحقق آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه گردشگری بخواهیم موفق عمل کنیم باید از مثلث گردشگری و تاریخی استان‌های یزد، فارس و اصفهان استفاده کرد، ادامه داد: باید از این مثلث گردشگری به‌خوبی استفاده و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده کرد تا مردم کشور و جهان بتوانند از نزدیک این ظرفیت‌ها را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، افزود: مردم با رأی دادن به نمایندگان و اعضای شورای شهر به صورت مستقیم و شهرداران و دهیاران را به صورت غیرمستقیم انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهندسی کردن مطالبات مردم در حوزه شهری باید از سوی شوراها و شهرداری دنبال شود، اظهار کرد: به این صورت که این مطالبات بر اساس قواعد و چارچوب‌هایی به کار برده شود تا زندگی شهری برای شهروندان امکان‌پذیر شود و مردم در شهر خود احساس آرامش کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا شهر جهانی یزد خبرگزاری مستقل ندارد، تصریح کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که شهر یزد با داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود که در حوزه گردشگری دارد و اکنون هم به عنوان شهر جهانی با استانداردهای خاص خود به ثبت رسیده، آن را جهانی کرده و به همه مردم جهان بشناسانیم.

خبرگزاری شهری نباید تریبون شهرداری و مدیران شهری باشد

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا  هم با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این خبرگزاری در حوزه مدیریت شهری گفت: ایمنا بزرگ‌ترین مرجع برای انتقال تجارب مدیریت شهری است.

مجید شریفی فر افزود: قرابت استان‌های اصفهان و یزد از گذشته تاکنون وجود داشته است، یزد نخستین استانی است که خبرگزاری ایمنا فعالیت خود را به‌صورت رسمی در بین استان‌های کشور آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار شهر کشور نیازمند انتقال تجارب شهرداران و مدیریت شهری است که در حال حاضر ایمنا، بزرگ‌ترین مرجع برای این موضوع است.

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا تصریح کرد: سرویس ترجمه ایمنا یکی از حوزه‌هایی است که در زمینه اطلاع‌رسانی توانسته است مؤثر و راهبردی عمل کند و در حوزه معرفی شهرهای ایران به دیگر شهرهای جهان موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه خبرگزاری شهری نباید تریبون شهرداری و مدیران شهری باشد، گفت: این‌که اخبار شهرداری را منتشر کنیم یکی از وظایف خبرگزاری است، اما یکی از اقدامات بسیار مهمی که ایمنا انجام می‌دهد، بیان مشکلات مردم از زبان آن‌ها است.

شریفی‌فر ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که خبرگزاری ایمنا به‌صورت جدی مدنظر قرار داده است، بحث مهندسی خبر برای فرهنگ‌سازی در زمینه فعالیت‌هایی است که مدیریت شهری قصد اجرای آن در شهر را دارد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد هم گفت: دنیای امروز دنیای تخصص است و تمام رشته‌ها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و خبرگزاری‌ها نیز از این موضوع جدا نیستند.

عزیز الله سیفی افزود: جامعه به صورت ویژه به خبرگزاری تخصصی در حوزه مدیریت شهری که به مسائل و موضوعات در این زمینه بپردازد، نیاز داشت و ایمنا این نیاز را رفع کرده است.

وی تصریح کرد: استان  با خبرگزاری ایمنا ارتباط بسیار خوبی داشته است و امروز به صورت رسمی دفتر سرپرستی خبرگزاری در استان یزد افتتاح شد تا از این ظرفیت برای انتشار اخبار مدیریت شهری استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمنا ظرفیت بسیار بالایی در حوزه ارتباط با شهروندان در حوزه مدیریت شهری دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد تعامل دوسویه و افزایش اعتماد و امید میان مردم استفاده کرد.

سیفی ادامه داد: امیدواریم با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد، اخبار به خوبی در خبرگزاری ایمنا منعکس شود و تأثیر کارآمدی در حوزه‌های مختلف شهر داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز دنیا، دنیای ارتباطات است و اگر نتوانیم مسائل و پیچیدگی‌های شهری را به خوبی منتقل کنیم، از جایگاه جهانی شدن یزد نیز به خوبی بهره‌مند نمی‌شویم.

در این مراسم سرپرستی خبرگزاری ایمنا در شهرداری یزد افتتاح شد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha