۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84877750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وخامت شرایط ساکنان غزه در نتیجه تجاوزگری رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- سازمان ملل گزارش داد خشونت و محاصره نوار غزه توسط نیروهای صهیونیستی، اوضاع ساکنان این منطقه را به وخامت سوق داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای سازمان ملل گزارش داد: «ین هستینگز» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، پس از دیدار با خانواده‌ای در غزه که خانه‌شان در درگیری‌ها به شدت آسیب دیده است، گفت: «وضعیت بشردوستانه در غزه در حال وخامت است و تشدید اخیر فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد. ما آماده همکاری با همه طرف ها هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیازهای بشردوستانه تامین می شود».

فشارهای ناشی از تجاوزگری و خشونت ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از ساکنان غزه به ویژه کودکان را با نیاز بیشتری به حمایت های روانی مواجه کرده است.

این گزارش افزود، طی سه روز خشونت‌آمیز در اوایل ماه اگوست، تا رسیدن به آتش‌بس در ۷ آگوست (۱۶ مرداد)، نیروهای صهیونیست حدود ۱۴۷ حمله هوایی علیه اهدافی در غزه انجام دادند.

تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه روند صلح خاورمیانه، در گزارشی به شورای امنیت در ۸ اوت گزارش داد که در این حملات ۴۶ فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر زخمی شدند.

«عادل خدر» مدیر منطقه ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد  (یونیسف) در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای با استقبال از آتش بس گفت: ۱۷ کودک فلسطینی در میان کشته شدگان غزه در ماه آگوست بودند و درگیری ها تلفات سنگینی را بر همه جوانان ساکن غزه وارد کرده است.

وی افزود: برای بسیاری از کودکان، این پنجمین درگیری آنها در ۱۵ سال گذشته بود. بسیاری از آنها در حال حاضر با اثرات روانی طولانی مدت ناشی از مواجهه مداوم با خشونت زندگی می کنند.

دکتر «یوسف شاهین»، رئیس برنامه پیشگیری و کنترل بیماری ژانس امداد و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا) در کارگاهی گفت که برنامه سلامت روان و حمایت روانی این آژانس برای درمان بیش از ۸۷ هزار مورد، یکی از مهم ترین این برنامه ها در نوار غزه است.

دکتر «سامی اویدا» از کارشناسان برنامه سلامت روان در غزه، به نوبه خود، چالش های روانی ساکنان این منطقه را ناشی از اشغالگری  و محاصره نوار غزه توسط صهیونیست ها دانست که بیش از ۱۵ سال به طول انجامیده است. بیش از ۶۵ درصد از جمعیت غزه زیر خط فقر زندگی می کنند و بیش از ۶۰ درصد بیکار هستند.

«غاده الجدبا» (Ghada Al Jadba)، رئیس برنامه بهداشت آنروا، در تایید این سخنان گفت که مردم غزه «در یک وضعیت ناامیدی و وخامت روانی در نتیجه وخامت شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زندگی می کنند».

این گزارش افزود خشونت صهیونیست ها باعث شده که یک سوم جمعیت نوار غزه نیاز  به حمایت روانی و اجتماعی داشته باشند.

بیش از دو میلیون نفر در نوار غزه زندگی می کنند: تنها یک بیمارستان سلامت روان با ظرفیت پنجاه تخت برای خدمات رسانی به پنج استان در نوار غزه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، یونیسف پیشتر اعلام کرده بود که بیش از ۱.۳ میلیون کودک فلسطینی در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه که این هفته به مدرسه بازگشته‌اند، با خطرات و تهدیداتی جدی مواجه هستند.

بر اساس گزارش یونیسف، رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵ مورد تجاوز را در مورد بخش آموزش در کرانه باختری مرتکب شده، از جمله اینکه بارها نظامیان این رژیم اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی به داخل مدارس کرده و در میان دانش‌آموزان ایجاد رعب و وحشت و بعضا اقدام به بازداشت آنان کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha