عباسی: قهرمانی آسیا فرصتی طلایی برای مدال‌آوری قایقرانان است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی روئینگ زنان گفت: اکنون فرصت طلایی برای دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند برای کسب مدال فراهم شده و اطمینان دارم که عملکرد درخشانی خواهند داشت.

سولماز عباسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره مسابقات پیش روی تیم ملی روئینگ، اظهار داشت: در حال حاضر تیم ملی روئینگ زنان اعزامی به مسابقات برون مرزی ندارد، اما افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ مردان قرار است مهسا جاور و نازنین ملائی و یکی از قایقرانان مرد را به مسابقات جهانی چک ببرد. این قایقرانان از هشتم شهریور تا پنجم مهر در ۲ ماده در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: ملی‌پوشان در مسابقات کاپ روئینگ آسیا با حضور تیم‌های عراق، هند، پاکستان و ایران به میزبانی تهران شرکت کردند. این پیکارها روزهای ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه در دریاچه آزادی تهران برگزار شد. همچنین ملی‌پوشان قایقرانی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند (نهم تا یازدهم آذر) آماده می‌کنند.

سرمربی تیم ملی روئینگ زنان با اشاره به اینکه شرایط تیم ملی خوب است، گفت: با تعویق بازی‌های آسیایی، ملی‌پوشان کمی از نظر روحی افت کردند اما با برگزاری کاپ آسیا در ایران مقداری انگیره گرفتند. همچنین به دلیل در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند شرایط روحی بهتری دارند و در حال پیشرفت هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ قایقران زن در اردوی تیم ملی هستند و تا زمان مسابقات قهرمانی آسیا ۲ اردو را در ماه‌های مهر و آبان برگزار خواهیم کرد.

عباسی یادآور شد: در صورتی که مشکلی پیش نیاید، هر ۶ قایقران را به رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند اعزام خواهیم کرد. این رقابت‌ها به دلیل کرونا در ۲ سال گذشته برگزار نشد و اکنون فرصت طلایی برای دختران ایران در قاره کهن مهیا شده است و به یقین در قهرمانی آسیا عملکرد درخشانی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستم تا دیدارهای تدارکاتی را در زمستان و بهار برای ملی‌پوشان در نظر بگیرم تا ورزشکاران آمادگی خود را حفظ کنند.

سرمربی تیم ملی روئینگ درباره طرح توسعه روئینگ در ایران، گفت: فاز اول این طرح در حال برگزاری است و به زودی مربیان منتخب استان‌ها با ورزشکارانی که استعدادیابی کردند، در کمپ تیم ملی حضور خواهند یافت. این کمپ اهمیت زیادی دارد تا این مربیان با ورزشکاران خود به مدت هفته در کارگاه آموزشی شرکت کنند. کمپ دوم نیز در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha