۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 5311
کد خبر: 84877681
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهداف پرسپولیس از دیدار با هوادار؛ طلسم‌شکنی و حفظ صدر

تهران- ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر مقابل هوادار قرار خواهد گرفت و امیدوار است ضمن طلسم‌شکنی برابر این تیم، صدرجدول را نیز حفظ کند.

به گزارش ایرنا، هفته پنجم لیگ برتر فردا دوشنبه آغاز می‌شود و پرسپولیس در حالی به مصاف تیم ساکت الهامی می‌رود که سرخپوشان پس از مدت‌ها دوباره به صدرجدول رسیدند و حالا با ۸ امتیاز، بالاتر از فولاد و سپاهان صدرنشین هستند. تیم یحیی در چهار بازی ابتدای این فصل، عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته خیلی زود با گذر از سایر مدعیان، به صدر جدول برسد و خود را در قامت یک مدعی تمام عیار نشان دهد. این وضعیت تیمی است که پس از فصلی ناامیدکننده، با تحول در پنجره تابستانی، حالا به تیمی قدرتمند و پرستاره تبدیل شده و با جذب دو مهاجم خارجی، پرتوان‌تر از همیشه در خط حمله، پای به ادامه رقابت‌ها خواهد گذاشت.

هوادار رده هشتمی روز دوشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه پاس قوامین تهران و در دیداری که بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، پذیرای پرسپولیس صدرنشین خواهد بود.

کاری به انتقادهایی که نسبت به نوع بازی تیم‌های ساکت الهامی می‌شود، نداریم. تیم‌های الهامی سخت گل می‌خورند و در صورت زدن گل تحت هر شرایطی سعی دارند از این گل حفاظت کنند.

طی فصل‌های اخیر تیم های تحت هدایت ساکت الهامی علاوه بر بازی فیزیکی، علاقه زیادی به ضد حمله دارند. البته این درشرایطی است که همه چیز نرمال باشد. واقعیت این است که تیم هوادار این فصل بدنسازی مناسبی نداشته و نشان داده بیشتر از این که یک تیم ۹۰ دقیقه‌ای باشد، تنها در یک نیمه‌ می‌تواند خواسته های کادرفنی را اجرایی کند. موضوعی که خود ساکت الهامی نیز به خوبی از آن آگاه است و برای تعطیلی لیگ و کار کردن روی بدن شاگردانش بی تاب است.

آمار تقابل‌های دوتیم

پرسپولیس و هوادار تنها ۲ دیدار رسمی مقابل یکدیگر برگزار کردند که مربوط به فصل گذشته می‌شود و حاصل آن ۲ تساوی بود. بازی رفت دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ و در بازی برگشت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

خواسته پرسپولیس از هوادار؛ طلسم‌شکنی و حفظ صدر

اتفاق ویژه

باشگاه هوادار به بهانه دیدار برابر پرسپولیس پوستری را روی خروجی رسانه رسمی خود قرار داد که تصویر دو تن از مربیان فعلی آن‌ها که در چند فصل گذشته سرخ‌پوشان پایتخت را همراهی می‌کردند، در آن به چشم می‌خورد.

بازیکنان، کادرفنی و تمامی عوامل باشگاه هوادار نیز در اقدامی جالب و هماهنگ پوستر روز بازی با پرسپولیس را که در آن چهره داود فنایی مربی دروازه‌بان‌ها و مظاهر رحیم پور مربی بدنسازشان به چشم می‌خورد، در صفحات خود به اشتراک گذاشتند تا آن‌ها نیز به این ترتیب حمایت‌شان را از مربیان خود نشان دهند.

خواسته پرسپولیس از هوادار؛ طلسم‌شکنی و حفظ صدر

تقابل دستیاران ساکت الهامی با یحیی گل‌محمدی را می‌توان جذاب‌ترین سوژه برای عکاسان و خبرنگاران پیش از شروع مسابقه برشمرد که به طور قطع تصاویر جالبی را روی نیمکت‌ها نیز خلق خواهد کرد.

یحیی پس از واگذار کردن قهرمانی به استقلال در فصل گذشته، تصمیم گرفت در کادرفنی‌اش تغییراتی ایجاد کند و با تفکراتی جدید راهی لیگ برتر شود.

حالا باشگاه هوادار با استفاده از چهره فنایی و رحیم پور روی پوستر بازی با پرسپولیس به نوعی برای این تیم کری خوانده است.

جایگاه در جدول

شاگردان گل‌محمدی با ۲ برد و ۲ مساوی و هشت امتیاز در صدر جدول قرار دارند و تنها تیمی هستند که تا به اینجا کار گلی دریافت نکردند و بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. پرسپولیس فصل را با تساوی بدون گل مقابل ذوب‌آهن و فولاد آغاز کرد و در ادامه توانست ۲ برد دلچسب با نتایج یک بر صفر مقابل آلومینیوم و ۲ بر صفر مقابل صنعت نفت کسب کند.

در مقابل شاگردان الهامی ۱برد، ۲ تساوی و یک باخت داشته و با کسب ۵ امتیاز در رتبه هشتم قرار دارند. 

هوادار در اولین بازی خود مقابل آلومینیوم با یک گل به پیروزی رسید و در بازی دوم در خانه با نفت مسجد سلیمان با تساوی بدون گل متوقف شد. شاگردان ساکت الهامی در بازی سوم با یک گل مغلوب نفت آبادان شدند و در آخرین بازی در تبریز با تراکتور به مساوی بدون گل رضایت دادند.

بازی‌هایی که نشان می‌دهد هوادار در تهران و ورزشگاه خانگی از دو بازی تنها یک امتیاز کسب کرده است.

ستاره احتمالی پرسپولیس

یورگن لوکادیا، ستاره هلندی جدید پرسپولیس که در نقل و انتقالات تابستانی راهی این تیم شد و خط حمله پرسپولیس را به آرامش رساند. پرسپولیس در خط حمله مشکلات زیادی داشت اما حالا جذب یورگن لوکادیا باعث شده تا قرمزها با حداکثر خطر به مصاف رقبا بروند. یورگن لوکادیا در بازی اخیر این تیم فیکس بود و موفق به گلزنی هم شد. لوکادیا در نخستین بازی خود نتوانسته بود گلزنی کند و همین موضوع فشارها روی او را افزایش داد اما با این گل توانست خود را از زیر فشار خارج کند و شروعی بسیار خوب را با تیمش رقم بزند و حالا هواداران این تیم امیدوار هستند که غول هلندی باز هم بتواند در این دیدار گلزنی کند.

خواسته پرسپولیس از هوادار؛ طلسم‌شکنی و حفظ صدر

ستاره احتمالی هوادار

محمدجواد محمدی که بهترین گلزن فصل پیش این تیم بود با ماندگار شدن در جمع شاگردان ساکت الهامی، درخشش خود را از هفته نخست شروع کرد.

این مهاجم موفق شد با یک شوت دقیق تک گل ۳ امتیازی هوادار مقابل آلومینیوم را به ثمر برساند. محمدی توانست در بازی رفت فصل گذشته دروازه پرسپولیس را باز کند و امیدوار است این اتفاق را در دیدار فردا نیز تکرار کند.

خواسته پرسپولیس از هوادار؛ طلسم‌شکنی و حفظ صدر

ترکیب احتمالی پرسپولیس 

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، لوکادیا

خواسته پرسپولیس از هوادار؛ طلسم‌شکنی و حفظ صدر

ترکیب احتمالی هوادار

میلاد فراهانی، عزت پورقاز، مهدی عبدی، فریبرز گرامی، محسن سفیدچغایی، معین عباسیان، نیما انتظاری، سپهر روزی طلب، بابک مرادی، محمد میری، محمدجواد محمدی

خواسته پرسپولیس از هوادار؛ طلسم‌شکنی و حفظ صدر

پیش‌بینی نتیجه بازی

پرسپولیس یک - هوادار صفر

با توجه به ۲ پیروزی پیاپی شاگردان یحیی در لیگ برتر این تیم با روحیه خوبی پا به این دیدار خواهد گذاشت و انتظار می‌رود بتواند این روند را ادامه دهد. در مقابل هوادار ساختار دفاعی خیلی خوبی دارد و نشان داده است که خیلی سخت گل ‌میخورد. این احتمال نیز وجود دارد که هوادار بتواند همانند فصل گذشته پرسپولیس را متوقف کند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha