۲ فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل کلاردشت اعزام شد
عکس آرشیوی است

نوشهر- ایرنا - سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران از اعزام ۲ فروند بالگرد برای اطفای حریق عرصه جنگلی به شهرستان کلاردشت واقع در غرب این استان خبر داد.

حسینعلی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت بعد مسافت و کوتاهی مسیر از استان گیلان حوالی ساعت ۱۲ امروز درخواست ۲ فروند بالگرد شد و هم اکنون بر فراز عرصه جنگلی منطقه کلاردشت مشغول اطفای حریق هستند.

حوالی ساعت هشت صبح امروز طی گزارش های مردمی یک فقره آتش سوزی در عرصه جنگلی حوالی روستای پیمبور کلاردشت که به منطقه قلعه سنگی شهرت دارد ، بوقوع پیوست و بنا به گفته فرماندار شهرستان ، پس از اطلاع از این حادثه با بهره گیری از همه ظرفیت ها و اعزام  نیروهای مردمی ، بسیج ، سپاه ، امداد گران هلال احمر و نیز ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به محل وقوع آتش سوزی هم اینک مشغول کنترل و مهار این آتش هستند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که درصورت شدت آتش سوزی و پاسخگو نبودن امکانات اطفای حریق با جمعیت هلال احمر مرکز استان هم هماهنگی های لازم بعمل آمد تا یک فروند بالگرد از آشیانه فرح آباد ساری به محل وقوع آتش سوزی کلاردشت اعزام شود.

حدود ۵۵ هزارو ۶۶۰ هکتاراز اراضی ملی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت قرار دارد و بیشترین گونه های ارزشمند این منطقه از نوع انجیری ، راش و ممرز است.  

هنوز از گستره آتش سوزی عرصه جنگلی کلاردشت آماری ارایه نشده است و مسوولان امر اعلام کردند پس از مهار و خاموش شدن آتش سطح عرصه به طور دقیق برآورد می شود و برای اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

شهرستان گردشگرپذیر کلاردشت با برخورداری از ۱۹ روستا و دست کم ۱۷ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲۵ هزار نفر جمعیت متغیر در غرب مازندران واقع است.         

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha