وزارت ورزش خواستار تمدید مصوبه واگذاری حق بهره‌برداری از اماکن ورزشی به فدراسیون‌ها شد

تهران- ایرنا- وزارت ورزش و جوانان خواستار تمدید مصوبه دولت درخصوص واگذاری حق بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به این وزارتخانه به فدراسیون‌های ورزشی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، شماری از اماکن ورزشی زیر نظر مدیریت وزارت ورزش و جوانان از جذابیت‌های اقتصادی لازم برای ورود بخش غیردولتی در بهره‌برداری و نگهداری برخوردار نیست، علاوه براین، به دلیل مشکلات مالی، بهره‌برداری و نگهداری از آنها توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با دشواری‌های زیادی همراه است.

این موضوع از دغدغه های همیشگی حوزه ورزش محسوب می‌شود. به همین دلیل، به منظور رعایت صرفه و صلاح دولت و با توجه به لزوم جست وجوی راه‌های جدید قانونی با امعان نظر به شرایط کنونی کسب و کار در جامعه، هیأت وزیران در سال ۱۳۹۸ و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه نگهداری و بهره‌برداری اماکن ورزشی توسط خیرین، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها و هیأت‌های ورزشی، با پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان درخصوص بهره‌برداری و نگهداری اماکن ورزشی توسط هیأت‌های ورزشی اشاره شده موافقت شد و به موجب مصوبات دولت، اماکن مزبور برای مدت سه سال در اختیار فدراسیون‌ها (هیأت‌های مربوطه) قرار گرفت.

برابر با مفاد (۳) این مصوبات، تمدید حق استفاده از اماکن ورزشی یاد شده برای دوره‌های بعدی منوط به تصویب هیأت وزیران شده است. از این رو، با توجه به نزدیک بودن موعد انقضای مصوبات و نیاز فدراسیون‌های ورزشی به تداوم بهره‌برداری از اماکن مزبور، پیشنهاد تمدید زمان اجرای مصوبات فوق الذکر به مدت سه سال، برای سیر مراحل بررسی و تصویب در هیأت وزیران، از سوی وزارت ورزش و جوانان ارایه شده است.

این پیشنهاد درحال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت بررسی می‌شود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha