روایت رسانه آمریکایی از نبرد لیون؛ دیدار قرن «نمایش صلح» بود

تهران- ایرنا- یک شبکه خبری آمریکایی با بازخوانی اتفاقات دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نوشت: این دیار با وجود تنش‌های سیاسی ۲ کشور به نمایشی از صلح تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، رسانه فاکس اسپورت با اعلام اینکه تا زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به بررسی مهمترین اتفاقات اداوار مختلف این جشنواره ورزشی خواهد پرداخت، نوشت: یکی از مهمترین اتفاقات ادوار جام جهانی دیدار تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا بود که در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برگزار شد. ۲ تیم در حالی به مصاف هم رفتند که در آن زمان ۲ کشور دوران تنش سیاسی را در بالاترین سطح تجربه می‌کردند. این رسانه با تیتر «نمایش صلح ایران برابر تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه» به بررسی اتفاقات آن بازی پرداخته است.

در گزارش فاکس اسپورت آمده است: هم‌گروهی ایران و آمریکا موجب شده بود تا همه منتظر سرایت تنش‌های سیاسی به زمین فوتبال باشند اما اتفاقات آغاز این بازی نشان داد که آن دیدار «نمایشی از صلح» بود؛ پیش از آغاز بازی نفرات ۲ تیم به یکدیگر گل سفید هدیه دادند که با استقبال عکاسان و خبرنگاران مواجه شد. این اتفاق به یکی از ماندگارترین صحنه‌های تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

در ادامه گزارش آمده است:  این دیدار در حضور بیش از  ۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه ژورلاند برگزار شد و پنج دقیقه پیش از پایان نیمه نخست حمید استیلی با ضربه سر دروازه آمریکا را باز کرد. وی این گل را روی پاس زیبای جواد زرینچه به ثمر رساند. در اواخر نیمه دوم نیز پاس علی دایی به مهدی مهدوی‌کیا رسید تا وی دروازه کیسی کلر را باز کند. هر چند که در ادامه بازی برایان مک‌براید توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما این دیدار در نهایت به سود ایران به پایان رسید.

 فاکس اسپورت در ادامه اشاره‌ای به دیدار دوستانه این ۲ تیم در سال ۲۰۰۰ داشت که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان تیم نخست گروه A در مقدماتی قاره آسیا راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده در مرحله نهایی در گروه دوم با انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه است و بعد از ۲۴ سال دوباره به مصاف تیم ملی فوتبال آمریکا خواهد رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha