استاندار سمنان: شمار اقامتگاه‌های بومگردی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد افزایش یافت

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: شمار واحدهای بوم­گردی استان به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری طی یکسال گذشته و از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۷ درصد افزایش یافت.

سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان سمنان است و تقویت زیرساخت‌های این بخش در زمینه‌های مختلف مانند اقامت، خدمات، حمل و نقل در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: شمار واحدهای بومگردی طی یکسال گذشته از ۹۰ واحد به ۱۰۵ واحد اقامتگاه بومگردی افزایش یافت که تحقق این مهم نشان از رویکرد دولت سیزدهم و اهتمام مسوولان استان سمنان در رونق گردشگری، اشتغال‌آفرینی و نگهداشت جمعیت روستایی دارد.

استاندار سمنان: شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد افزایش یافت

استاندار سمنان تصریح کرد: در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی توانمندی خوبی در نقاط مختلف استان موجود است که طی یک برنامه زمانبندی مدون برنامه‌ها و اقدام‌ها در این حوزه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مسافران و گردشگران در استان سمنان در بحث افزایش و ارتقای شاخص‌های گردشگری و تحقق رشد اقتصادی در این بخش تاثیرگذار است که باید از این مهم به خوبی بهره برد.

هاشمی با اشاره به اینکه بخش گردشگری تاثیر بسزایی در تحقق رشد اقتصادی دارد، افزود: تمامی شهرستان ها، شهرها و روستاهای استان سمنان استعداد جذب گردشگر را دارند که باید از این ظرفیت به بهتری شکل ممکن بهره برد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان ۸۶۸ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی دارد که این تعداد میراث فرهنگی ثبتی نشان از تمدن عمیق در این خطه است.

طبق گزارش‌ها ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان سه‌هزار و ۹۶۳ تخت است.

۱۰۵ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، ۲ مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی و  ۱۹ سفره‌خانه سنتی در استان سمنان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha