۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲:۲۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84877119
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه نظامی سوریه در حمله موشکی تروریست‌ها کشته شدند

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲:۲۵
کد خبر: 84877119
سه نظامی سوریه در حمله موشکی تروریست‌ها  کشته شدند

تهران – ایرنا – مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه از کشته شدن سه نظامی سوریه در حمله موشکی گروه‌های تروریستی خبرداد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه گفت: این حمله موشکی توسط گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه دیرسنبل استان ادلب انجام شد.

اولگ ایگوروف اضافه کرد: در این حمله که به پایگاه نیروهای دولتی سوریه در روستای حنتوتین انجام شد، سه نظامی سوری کشته شدند و یک نظامی دیگر زخمی شد.

معاون رئیس مرکز روسی افزود: روز گذشته، ۳ مورد حمله جبهه النصره با سلاح سنگین، در منطقه کاهش تنش ادلب ثبت شد.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه در شمال غرب سوریه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و شبه نظامیان مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که بخش هایی از استان های ادلب، لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد که هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha