۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 84877002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۹ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند 

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳
کد خبر: 84877002
۷۹ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند 

خرم آباد- ایرنا - استاندار لرستان با تاکید بر نقش تعاونی ها در اشتغال و تولید در جامعه گفت: ۷۹ هزار نفر در تعاونی های فعال لرستان مشغول به کار هستند که ادامه حیات این تعاونی ها باید مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار به مناسبت هفته تعاون و در نمایشگاه رسم تعاون گفت: در لرستان حدود شش هزار و ۲۰۰  تعاونی وجود دارد که نیمی از این تعاونی‌ها فعال و نیمی دیگر  غیرفعال هستند که باید کمک کنیم تعاونی‌های غیرفعال، راه‌اندازی شوند و به تولید برسند.

وی افزود: کل اعضای تعاونی‌های فعال در استان ۳۰ هزار و ۵۹۸ نفر با سرمایه ثابت بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان مشغول کار و تولید هستند.

استاندار لرستان ضمن تبریک هفته تعاون افزود: این هفته فرصتی برای قدردانی از همه دست اندرکاران این حوزه، به ویژه کسانی که در مجموعه وزارت تعاون کار می‌کنند، است کسانی که  در کشور با  ایجاد شغل و تولید، خدمات متنوعی به مردم ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: موضوع تعاون دیگر در شرایط ابتدایی و گذشته قرار ندارد و آنقدر رشد کرده که قادر است در دنیای پیچیده فعلی عرض اندام، رقابت و ایفای نقش کند.

استاندار لرستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته تعاون گفت: برگزاری این نمایشگاه نشان می دهد مجموعه تعاون در وزارت کار توانسته بلوغ لازم را در ارتقا سطح تعاون پیدا کند و از دستاوردهای علمی و تجربی بشر تا جایی که توانسته بطور اساسی بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تعاون بحثی نیست که فقط در کشور ما مبنا و نهادینه شده باشد، ادامه داد: در دنیا تعاون و کار گروهی آنقدر رشد کرده و تعاونی‌ها تبدیل به مدل شده اند. بنابراین بیشتر از اینکه تعاون ثروت اندوزی کند یک ایده است که بدنبال این است که حق و حقوق بشر را ایفا کند و به تولید و ارایه خدمات کمک کند.

 نمایشگاه «رسم تعاون» به مناسبت هفته تعاون از هفتم تا سیزدهم  شهریور ماه در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha