امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل ارشاد خراسان رضوی با دانشگاه آزاد

مشهد-ایرنا- تفاهم نامه همکاری در راستای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و تطبیق بین نیازهای جامعه فرهنگی و هنری با مبانی آموزشی در نظام آموزشی عالی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز شنبه در نشست امضای این تفاهم نامه گفت: موضوع این همکاری دو طرفه در خصوص ترویج آموزش و ساماندهی رشته ها و فعالیت های فرهنگی و هنری در استان و توسعه آنها برای دانشجویان و اصحاب فرهنگ و رسانه است که می تواند بستر مناسبی بین طرفین به منظور استفاده از تجربیات و امکانات در راستای ایجاد ساز و کار لازم برای تحصیل و توانمندسازی دانشجویان و جامعه فرهنگی - هنری باشد.

وی با اشاره به کارگاه های هنری که در رشته های مختلف آموزشی در خراسان رضوی در حال برگزاری است، افزود: در این کارگاه ها فرصت تلاش و تکاپوی دانشجویان در رشته های هنری فراهم می شود تا با استعدادیابی و تقویت آن بتوانند در آینده نیاز جامعه را در مشاغل هنری تامین کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همان طور که بارها ارتباط بین صنعت و دانشگاه مطرح شده است، ارتباط بین دانشگاه و هنرمندان نیز جزو اصول بنیادین اقتصاد فرهنگ و هنر به شمار می رود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست به رویکرد آموزش محوری این مرکز آموزش عالی اشاره و بیان کرد: حوزه آموزشی این دانشگاه بخش مهارت را نیز به خود اضافه کرده است که در این راستا امسال یکهزار و ۳۰۰ رشته مهارت محوری به دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اضافه شده که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۵۵ رشته است.

محسن مرادی اظهار داشت: در سالهای اخیر گرایش به رشته های مهارتی در بین دانشجویان چشمگیر بوده به نحوی که بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزان رشته های نظری وارد رشته های مهارتی می شوند.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ۱۷ واحد آموزشی در استان دارد که بزرگترین آن واحد مشهد با ۳۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و نیشابور با ۶ هزار دانشجو است، نگاه صرف درآمد شهریه ای نیز در این دانشگاه تغییر کرده است و هم اکنون در بودجه دانشگاه‌ ۳۴ درصد درآمد مبتنی بر درآمدهای غیر شهریه ای است که از محل پژوهش، ساخت و تولید بدست می آید.

وی بیان کرد: مهارت افزایی به ویژه در رشته های هنری با وجود مجموعه های بزرگی مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند منشا خیر شود و شک نداریم این همکاری می‌تواند به ترویج و تعمیق باورهای مذهبی و ارزش های اسلامی در جامعه کمک کند و قدمی است که به عنوان الگو می‌شود در مجموع دانشگاه های کشور مورد توجه جامعه علمی و حوزه هنر قرار گیرد.

لازم به ذکر است رشته های زیرگروه آموزشی فرهنگ و هنر در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی شامل سینما (تصویربرداری)، فیلمسازی(تدوین)، فیلمسازی(کمک کارگردانی)، تئاتر(ادبیات نمایشی)، کارگردانی و طراحی بازی های رایانه ای، انیمیشن، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی(گرافیک)، طراحی لباس، طراحی و دوخت، طراحی پوشاک، عکاسی خبری و روابط عمومی است که امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه آزاد فراهم شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha