۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۳۶
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84876718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۱۰۰ درصدی مسافران ورودی به گیلان در ۵ ماهه امسال

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از رشد ۱۰۰ درصدی مسافران ورودی به گیلان در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت حدود ۳۲ میلیون مسافر به استان وارد شده اند.

 ولی جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقامت گردشگران در مدت یاد شده ۲۸میلیون نفر شب بوده که نسبت به همین زمان در سال قبل رشد ۱۳۹ درصدی دارد.
وی عنوان کرد : از این جمعیت فقط طی ۲ ماه تیر و مردادماه ۱۹ میلیون نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۷ درصد رشد دارد.

وی میزان اقامت این مسافران در۲ماهه تابستان را حدود ۱۲ میلیون نفر شب ذکر کرد  که حدود ۲۹ درصد نسبت به قبل رشد داشته است.
جهانی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های گردشگری در سطح گیلان افزود: طی ماه‌های گذشته به همت این اداره ‌کل و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شاهد رشد چشمگیر ظرفیت اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافر در تمامی شهرستان‌های استان بودیم که با افتتاح  پروژه های هفته دولت زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی در حوزه صنعت گردشگری را فراهم کرد.
وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال این اداره ‌کل از ابتدای سال تاکنون محقق شده است و سرمایه گذاری و بومگردی بالاترین سهم را در این موفقیت داشته اند.
جهانی گفت: ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی در گیلان فعال است که بیشتر آنها در شهرستان های رشت، رودبار، تالش و شفت فعال است؛ با راه اندازی این اقامتگاهها یک هزار و ۲۵۳ اتاق و سه هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده است.
در حال حاضر سه هزار و ۳۳۰ واحد گردشگری در گیلان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha