۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84876657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی تل آویو از تاثیر گسترش مقاومت مسلحانه کرانه باختری بر انتخابات کِنِسِت

تهران-ایرنا- شرایط امنیتی حاکم این روزها در کرانه باختری، مقامات امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی را که در آستانه انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی قرار دارند، نگران کرده است.

به گزارش امروز (یک شنبه) پایگاه خبری سما به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، کابینه «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت اسراییل دریافته که برای کاهش تنش های موجود در کرانه باختری، خود باید ابتکارعمل اقتصادی و سیاسی این منطقه را بدست گیرد، اما در عین حال نگران است که در مبارزه انتخاباتی با حزب لیکود، انگ چپ گرایی و عقب نشینی در برابر فلسطینی ها بر پیشانی اش بخورد.

این روزنامه عبری می افزاید: این احتمال وجود دارد که گسترده شدن تنش ها در کرانه باختری، ناآرامی ها را به خط سبز هم در آستانه انتخابات سرایت دهد و بر نتایج انتخابات پارلمانی تاثیر بگذارد.

هاآرتص با اشاره به افزایش فعالیت های نظامیان اسراییلی در کرانه باختری برای دستگیری مبارزان فلسطینی از یک سو و افزایش حملات و تیراندازی متقابل فلسطینیان، نوشت: حوادث هفته گذشته در نابلس و قباطیه و چندین منطقه از شمال کرانه باختری یادآور خاطره ۱۵ سال پیش است با این تفاوت که اسراییلی ها (صهیونیستها) در آن زمان اقدام به محاصره مناطق فلسطینی نشین و درگیری با مبارزان و استفاده از تمامی ابزارهای فشار بر آنها کردند، اما در آن زمان افراد مزبور هیچ گونه مقاومتی نمی کردند.

این رسانه صهیونیستی می افزاید، فعالیت هسته های مقاومت فلسطینی و افزایش تعداد سلاح ها در کرانه باختری و فعال شدن نیروهای فتح به ویژه در اردوگاه های فلسطینی و اتحاد با جهاد اسلامی و حماس، زمینه تنش با نظامیان اسراییلی (صهیونیستی) را افزایش می دهد.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در نوامبر آینده برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha