۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
کد خبر: 84876649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزیابی دبیرکل کمیسیون اسلامی حقوق بشر از جانشین‌ احتمالی جانسون

لندن – ایرنا – دبیرکل کمیسیون اسلامی حقوق بشر معتقد است که تفاوتی در برنامه‌های دو نامزد مسند نخست وزیری در انگلیس برای مقابله با شکاف موجود میان اقشار مختلف جامعه وجود ندارد و معضل اسلام‌هراسی در کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مسعود شجره با انتشار یک کلیپ ویدیویی که در تارنمای این موسسه منتشر شد، اظهار داشت: چند روز دیگر نخست وزیر جدید انگلیس معرفی می‌شود؛ اما بنظر می‌رسد که تفاوتی میان نامزدهای احراز این مسئولیت وجود ندارد چون زاویه دید آن‌ها یکسان است.

وی با اشاره به بحران در داخل حزب حاکم محافظه‌کار پس از استعفای بوریس جانسون گفت که دغدغه اصلی آن‌ها این است که انسجام از بین رفته را به این حزب برگردانند به‌جای اینکه انتظارات مردم را برآورده کنند. این درحالیست که به گفته او کشور با خطر خیزش جریان های راست افراطی مواجه است اما هر دو نامزد مسند نخست وزیری برای بقاء در قدرت به ادامه این وضعیت تن خواهند داد.

دبیرکل کمیسیون اسلامی حقوق بشر این وضعیت را غیرقابل قبول توصیف کرد و به مسلمانان انگلیس از اقشار مختلف و باورهای سیاسی توصیه کرد که بایکدیگر متحد شده و مطالبات خود را از دولت جدید مطرح کنند. وی گفت: باید در فضای سیاسی کشور فعال شویم و از سیاستمداران بخواهیم که به انتظارات ما توجه و جامعه‌ای را ایجاد کنند که نیازهای ما برآورده شود، تا اینکه اقشار مختلف مردم به جان هم بیندازند.

دیروز مهلت رای‌گیری برای تعیین جانشین بوریس جانسون به پایان رسید و روند شمارش آراء در داخل حزب حاکم محافظه‌کار آغاز شد. طبق جدول زمان‌بندی رهبر جدید این حزب که سکان دولت انگلیس را بدست خواهد گرفت ظهر دوشنبه (۱۴ شهریور) معرفی خواهد شد.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه و «ریشی سوناک» وزیر مستعفی دارایی انگلیس دو نامزد مسند نخست وزیری پس از شرکت در ۱۲ مناظره تبلیغاتی در یک تابستان پرحرارت، به پایان خط رسیده‌اند. آن‌ها در شش هفته گذشته سرگرم تشریح برنامه‌های خود بوده و در مجموع به ۶۱۴ پرسش پاسخ دادند تا آرای بیشتری را در سبد خود جمع کنند.

برآیند نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که خانم تراس از بخت بیشتری برای تصاحب کرسی نخست وزیری برخوردار است. براساس نتایج آخرین افکارسنجی صورت گرفته میان اعضای حزب محافظه‌کار، «لیز تراس» با برتری ۲۲ درصدی مقابل رقیب خود «ریشی سوناک» به احتمال زیاد به عنوان نخست وزیر بعدی انگلیس انتخاب خواهد شد.

بر اساس اعلام کاخ سلطنتی انگلیس، جانشین بوریس جانسون روز سه‌شنبه با الیزابت در کاخ بالمورال در اسکاتلند دیدار و حکم خود را دریافت خواهد کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha