۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84876528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز برداشت زیتون با پیش‌بینی هزار تن محصول از باغات گنبدکاووس
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس درشرق استان گلستان از آغاز فصل برداشت زیتون کنسروی از باغات این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید امسال این محصول در ۲ نوع کنسروی و روغنی در مجموع ۹۵۰ کیلوگرم تا هزار تن است.

مینا پیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گنبدکاووس هم اکنون ۲ هزار و ۹۰ هکتار باغ زیتون بیشتر در نواحی میانی و بخش داشلی‌برون دارد که هزار و ۹۵۰ هکتار آن بارده است.

وی بابیان اینکه ۴۰ درصد باغات بارده زیتون گنبدکاووس کنسروی و ۶۰ درصد دیگر آن روغنی است افزود: امسال پیش بینی برداشت زیتون در این شهرستان ۹۵۰ تا هزار تن است که در مقایسه با برداشت ۳۰۰ تن سال قبل، رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

پیری، شرایط آب و هوایی امسال را در افزایش باردهی درختان زیتون در گنبدکاووس موثر دانست و اضافه کرد: فصل برداشت زیتون کنسروی از دهه دوم شهریور آغاز شده و یک ماه ادامه دارد.

کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین گفت: فصل برداشت زیتون روغنی در این شهرستان از آبانماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: قیمت خرید زیتون درسال جاری هنوز مشخص نشده اما کارخانجات فرآوری این محصول با قیمت توافقی اقدام به خرید می‌کنند.

پیری با یادآوری اینکه زمانی گنبدکاووس حدود پنج هزار هکتار باغ زیتون داشت، اضافه کرد: بخش زیادی از این باغات به سبب سرما و یخبندان سال ۹۵ دچار خسارت شده از بین رفتند.

وی ادامه داد: با این حال یکی از بزرگترین باغات یکپارچه زیتون کشور به مساحت تقریبی ۷۰۰ هکتار در گنبدکاووس قرار دارد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، از شهرستان‌های مهم استان گلستان در تولیدات کشاورزی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha