اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در سیستان و بلوچستان صاحب دفترچه درمانی می‌شوند

زاهدان- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: اتباع خارجی دارای مجوز قانونی اقامت در سیستان و بلوچستان جهت برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دکتر رضا کیخا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اتباع خارجی که مجوز قانونی اقامت در سیستان و بلوچستان را دارند می‌توانند برای برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اتباع غیرمجاز هم با ثبت مشخصات خود و با تایید وزارت کشور می‌توانند از بیمه برخوردار شوند.

وی از اجرای طرح دارویار خبر داد و افزود: هدف از اجرای طرح دارویار افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه است و یارانه اختصاص یافته دارو از انتهای زنجیره به ابتدای زنجیره منتقل شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از اجرای موفقیت آمیز این طرح در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: خوشبختانه این طرح با موفقیت در استان در حال اجراست، در این طرح هزینه‌های مربوط به بیماران یا در واقع پرداختی از جیب مردم کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی دارویاری بیمه روی تخت بیمارستان و بیمه در مواقع اورژانسی برای افراد فاقد بیمه یا مجهول‌الهویه برقرار شده و یارانه دارو به افرادی تعلق خواهد گرفت که نسخه پزشک داشته باشند.

کیخا با اشاره به اینکه رفع کمبودهای دارویی از مهمترین اهداف اجرایی طرح دارویاری بوده تصریح کرد:‌ اجرای این طرح باعث می‌شود که ما مطمئن شویم مصرف کننده یارانه، بیماران هستند و هزینه نسخه برای خرید دارو افزایش نمی‌یابد تا بیماران پرداختی بیشتری نداشته باشند.

وی یکی از مزایای اجرای این طرح را عدالت در سلامت عنوان کرد و گفت: در طرح دارویار با حمایت وزارت بهداشت افراد نیازمند و بدون هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان سه ماه بیمه شده‌اند و لازم است در این فرصت سه ماهه با مراجعه به بیمه سلامت نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha