۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۰۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84876439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار پاسگاه محیط بانی در لرستان احداث می شود

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۰۵
کد خبر: 84876439
چهار پاسگاه محیط بانی در لرستان احداث می شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پیگیری های لازم در راستای افزایش اعتبارات حفاظت از حیات وحش استان صورت گرفته است و در نتیجه این اقدام، عملیات احداث چهار پاسگاه محیط بانی امسال آغاز می شود.

علی سالاروند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با رایزنی های انجام شده در حوزه اعتبارت محیط زیست لرستان، اعتبارات تملک دارایی امسال  ۲۳۶ درصد افزایش داشته و در این راستا مجوز راه اندازی چهار پاسگاه و ۲ منطقه حفاظت شده شاداب کوه و قالی کوه الیگودرز اخذ شده است.

وی با اشاره به تنوع زیستی غنی در این مناطق اظهار داشت: با راه اندازی چهار پاسگاه محیط بانی و مناطق حفاظت شده سطح حفاظتی این مناطق احیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات پاسگاه های محیط بانی ۲ مرحله ایی است ادامه داد: با توجه به اینکه گونه های جانوری منحصر به فرد و نادری در این مناطق وجود دارد این مکان های حفاظتی با تلاش های انجام شده ظرف مدت یک تا ۲ سال فعال خواهد شد.

سالاروند عنوان کرد: سطح حفاظتی برخی از پاسگاه های  قبلی نیز در حال ارتقا می باشد علاوه بر این ۲ مرکز تحقیقات و یک مرکز موزه تنوع زیستی نیز که از سال های قبل در استان رها شده بود در مرحله نهایی اخذ سند قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کاربری آموزش محیط بانی به مرکز تحقیقات استان نیز اضافه شده است عنوان کرد: مرکز تحقیقات زیست محیطی آموزش محیط بانی و پایش الکترونیک در استان به زودی راه اندازی می شود و هم اکنون در حال طی کردن مراحل تکمیلی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین به زودی لرستان به عنوان چهارمین استان کشور در حوزه آموزش محیط بانی فعال و اعتبارات ملی برای این طرح تعریف خواهد شد.

سالاروند به لزوم راه اندازی موزه تنوع زیستی در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ظرفیت محدودی از موزه تنوع زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان وجود دارد در حالیکه راه اندازی این موزه مصوبه سال ۹۰ هیات وزیران و فقط تجهیز این مرکز بر عهده محیط زیست بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا مطالعات مرکز تنوع زیستی در حال انجام است و پس از تکمیل مطالعات و کارشناسی های مشاور، اعتبارات این طرح از منابع استانی تامین خواهد شد.

هم اکنون ۱۷ پاسگاه محیط بانی در لرستان فعال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha