۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84876386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماری جوانا درمانی صهیونیستها

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84876386
ماری جوانا درمانی صهیونیستها

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی طرح دادن اجازه تجویز استفاده از ماری جوانا به عنوان داروی درمانی را بررسی می کند؛ طرحی که به گفته برخی تحلیلگران امور داخلی رژیم صهیونیستی، باعث رواج تدریجی بیشتر این ماده مخدر در بین صهیونیستها و احتمال رشوه برخی از آنها به پزشکان برای دسترسی به این ماده خواهد شد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از  منابع خبری فلسطینی، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تل آویو طرحی جامع برای دادن مجوز صدور نسخه برای درمان پزشکی با استفاده از ماری جوانا برای پزشکان متخصص در حوزه بهداشت عمومی ارائه داده و خواهان تصویب این طرح در کِنِست شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، جزییات این طرح و اسناد مربوط به آن تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲ برای اظهار نظر عموم منتشر می شود و پس از بررسی دیدگاهها، طرح نهایی برای تصویب به وزیر بهداشت و سپس به کِنِست ارائه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: پیش نویسی که برای نظرسنجی عمومی منتشر می‌شود، مطابق توصیه‌های کمیته بهداشت و مواضع نهادهای حرفه‌ای در وزارت بهداشت و نظام سلامت اسراییل (رژیم صهیونیستی) تدوین شده است.

بنابر این گزارش، انتظار می‌رود که طرح پیشنهادی ضمن حفظ تاکیدات بهداشتی و پزشکی مدنظر متخصصان، وزارت بهداشت و سازمان بهداشت و درمان، به بیماران از افتادن به روند بوروکراتیک کمک کند.

براساس این بیانیه، حدودا ۱۱۴هزار بیمار صهیونیست دارای مجوز برای دریافت درمان دارویی با استفاده از ماری جوانا هستند؛ با وجود اینکه کارایی ماری جوانا به عنوان دارو هنوز به رسمیت شناخته نشده ولی گفته می شود که این ماده مخدر برای برخی موارد پزشکی و برای کاهش درد بیماران می تواند موثر باشد.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، در حال حاضر بیماران نیازمند ماری جوانا درمانی، ملزم به اخذ مجوز از کابینه این رژیم در این راستا هستند، ولی فرایند بوروکراتیک و محدود بودن تعدادپزشکان دارای مجوز فعالیت در این زمینه (در سرزمین های اشغالی) مشکل ساز است، لذا بسیاری از بیماران به پزشکان خصوصی مراجعه و هزینه های زیادی را به عنوان بخشی از فرآیند صدور مجوز پرداخت می کنند.

برخی تحلیلگران امور داخلی رژیم صهیونیستی معتقدند که در دسترس قرار گرفتن بیشتر ماده مخدر ماری جونا در دراز مدت گسترش رواج آن و تلاش برخی صهیونیست ها برای دسترسی به این مواد از طریق رشوه به پزشکان برای صدور مجوز خرید این ماده را افزایش خواهد داد.

سول کای رئیس اجرایی شرکت ایکان (مرکز ویژه پژوهش های ماری جوانا) رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که حدود ۵۰ شرکت ماری جوانای پزشکی در سرزمین های اشغالی فعال هستند و در عرصه های مختلف از کاشت تا فرآوری این ماده و ساخت تجهیزاتی مانند دستگاه های بخور آن فعالیت دارند.

بنابراین برخی گزارشها،  برآوردها حاکی از آن است که سرمایه گذاری بین المللی در زمینه ماری جوانا در قالب شرکت های "اسرائیلی" تنها در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

خبرگزاری فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به طمع درآمدهای میلیاردی، به کشورهای جهان نیز ماری جوانا صادر می کند.

ماری جوآنا، گُلِ خشکِ گیاه شاه‌دانه است که از آن به‌عنوان محرک و داروی روان‌گردانِ طبیعی استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha