۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به تعاونی‌های روستایی مازندران پرداخت شد

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در راستای حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

علی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم حمایت از کسب و کارهای کوچک و زودبازده است، اظهار داشت: این میزان اعتبار به ۵۲۷ طرح اشتغالزایی در بخش پوشاک، کشاورزی، دامداری و قالیبافی پرداخت شده است.

وی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده در قالب پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی و حمایت از کسب و کارهای کوچک و زودبازده در سالجاری را ۹۱۰ میلیارد ریال ذکرکرد و گفت که روستاییان می‌توانند با کمک دهیاری‌ها پس از تهیه طرح‌های توجیهی، نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز خوداشتغالی اقدام کنند.

وی از تشکیل و راه اندازی ۵۴ شرکت تعاونی توسعه روستایی در مازندران در راستای اجرای طرح فقرزدایی خبرداد و گفت که دولت سیزدهم برای تشکیل این تعاونی‌ها یکهزار و ۱۳۰ مییلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

مدیرکل تعاون مازندران بیان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی مازندران، شمار تعاونی‌های توسعه روستایی در مقیاس بزرگ و کوچک تا پایان امسال به ۵۰۰ شرکت افزایش می‌یابد و مقدمات این کار نیز اکنون آغاز شده است.

باقری با بیان اینکه مرکز نوآوری تعاون ایران تاکنون در پنج استان کشور راه اندازی شده است و مازندران در مقایسه با دیگر مناطق، ازجمله استان‌های پیش‌رو در این بخش است، ادامه داد: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ارایه محصولات تولیدی و بهبود فضای کسب و کار، مرکز نوآوری تعاون ایران برای نخستین بار در استان، در تنکابن تشکیل و راه اندازی شده است.

مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ شرکت تعاونی فعال با ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ عضو دارد که بیشتر این تعاونی ها در بخش خدمات ، کشاورزی  و صنعت مشغول فعالیت هستند. بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶ شرکت تعاونی، بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده در مازندران را به خود اختصاص داده اند و در بخش کشاورزی ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز یکهزار و ۳۹۷ شرکت تعاونی به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha