دشمن، بهره‌ مندی ایران از ظرفیت‌ فناوری‌های نوین را برنمی‌تابد

کاشان - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، داشتن ظرفیت فناوری‌های نوین را برای هر کشوری یک قدرت دانست و گفت: ابرقدرت‌ها استفاده از این ظرفیت‌ و توانمندی‌ها را برای ایران برنمی‌تابند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی، شامگاه جمعه در یادواره شهدای هسته‌ای و ۱۱۰ شهید پایگاه بسیج  آیت‌الله سعیدی کاشان با اشاره به  اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران، سازش ناپذیرست و مسیر استقلال، عزت و منافع کشور را با هیچ چیزی معامله نمی‌کند.

وی گفت:فرایند تحریم دارای دو بخش است و تنها جنبه  اقتصادی ندارد و اصل هدف استکبار جهانی در استمرار تحریم ها، تسلیم،توقف پیشرفت ها و خلع سلاح کشورمان است.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها تحریم‌ها به تسلیم مُنتهی نشده بلکه به لطف الهی به یک اقتدار نیز تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مسیر طی شده هسته‌ای، اقتدارآفرین و عزت بخش است که باعث سربلندی کشورمان شده است.

اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی باید نیازهای کشور را با تکیه بر متخصصان و دانشمندان داخلی بدست آورد.

وی اظهار داشت: ایران در موضوع هسته‌ای در آغاز راه است و ادامه این دانش، ظرفیت‌های زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد که در تعیین مُقدرات نسل حاضر و آینده، بسیار کارگشا خواهد بود.

وی با اشاره به انتشار خبرهای اخیر در فضای مجازی راجع به جابه‌جایی قدرت بین چین و آمریکا در موضوع فناوری‌های نوظهور، گفت:  فناوری‌های زیستی، هسته‌ای و هوافضا و نظام اطلاعات و ارتباطات، امروزه بعنوان پیشران‌های قدرت حساب می‌شود که قدرت‌های جهانی بدنبال کسب آنها هستند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اقتدار هر کشور دارای فناوری‌های نوظهور در جهان تصریح کرد: ایران امروزه بدون کمک کشورهای دیگر و برغم تمام مزاحمت‌ها و اقدام‌های مُخرب دشمنان،از این فناوری‌ها برخوردار و از سلطه استکبار جهانی خارج شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل دشمنان، دستیابی کشورمان به این پیشرفت‌ها را برنمی‌تابند و می خواهند با اتهام‌زنی، حرکت جمهوری اسلامی را متوقف کنند.

به گفته اسلامی، دشمن، امروزه با انواع اتهام‌ها چنین وانمود می کند که موضوع هسته‌ای ما دارای انحراف بوده که همه این اتهام‌ها، واهی و بی اساس است.  

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دوگانگی برخورد دشمنان با موضوع هسته ای ایران، اظهار داشت: به همین دلیل رژیم صهیونیستی می‌گوید باید با حرکت نظامی، برنامه هسته‌ای ایران نابود شود اما کشورهای اروپایی معتقدند باید بدون اقدام نظامی، دانش هسته ای ایران مهار و از دسترسی این کشور به تسلیحات اتمی جلوگیری شود ، چرا که این برنامه، دیگر بومی و درونزا شده و قابل نابودی نیست که با بمباران کردن از بین برود.

وی یادآور شد: دشمنان معتقدند ایران دارای رهبری کارآمد است و اگر به فناوری پیشرفته، مجهز و دارای منافع و قدرت اقتصادی برسد، کسی توان مقابله با آن را ندارد.

اسلامی با بیان اینکه امروزه دنیا از انرژی هسته‌ای در مسیر پیشرفت در تمام حوزه‌ها استفاده می‌کند، گفت: از این انرژی در ماهواره‌ها، زیر دریایی‌ها و در صنعت تولید برق بهره‌گیری می‌شود.   

به گفته وی، اکنون با توجه به گران شدن سوخت فسیلی برای تولید برق، بین کشورها بخصوص اروپایی‌ها، مسابقه‌ ساخت نیروگاه‌های اتمی شکل گرفته است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، برگزاری یادواره شهدا را از جنس "جهاد تبیین" دانست و اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمندیم که بر روی نقشه‌های دشمن تمرکز کنیم.

ی تصریح کرد: تمرکز بر برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن، بیشتر به انسان قدرت فهم می‌دهد که تمامی شهیدان انقلاب در راه  تبعیت از ولایت گام برداشتند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب تاکنون به شدت با جمهوری اسلامی مخالف و  بدنبال ساقط کردن آن بودند.

به گفته وی، این مخالفت  دشمنان نه در بیان بلکه با ایجاد آشوب و فتنه، جنگ تحمیلی و ترور شخصیت‌هایی مانند شهیدان رجایی و باهنر، مطهری و بهشتی همراه بوده است.

اسلامی با اشاره به اینکه اوایل انقلاب دشمنان با ترور شخصیت‌ها ، در خونریزی و جنایت بدتر از داعش عمل کردند، یادآور شد: پرونده هسته‌ای ایران ساخته و پرداخته  همین جریان خبیث ترور است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان سال‌هاست با راه‌اندازی جو منفی، تولید خبرهای جعلی و اتهام‌های واهی، بدنبال پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی بودند تا بتوانند ایران را مورد تحریم قرار دهند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران  با بیان اینکه سیاست استکبار جهانی شفاف است ،ادامه داد: استکبار جهانی با استفاده از ابزار تهدید قوی و تحریم ، عملیات روانی و ادعاهای دروغ و دروغ‌پردازی بدنبال تخریب ذهن مردم بوده، که تمامی آنها را در طول این سالها تجربه کردیم.

یادواره شهدای هسته‌ای و ۱۱۰شهید محدوده پایگاه بسیج آیت‌الله سعیدی حوزه سوم امام حسین (ع) کاشان با حضور خانواده معظم شهیدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در مدرسه آسیه این شهر برگزار شد.

شهرستان کاشان یک هزار و ۷۴۲ شهید برای دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده و دارای ۷۸ شهید مفقودالاثر، ۱۹۶ آزاده، سه هزار و ۹۳۴ جانباز و ۷۴ شهید مدافع حرم است.

این شهرستان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha