۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84875585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ درصد از تعهد اشتغال خلخال محقق شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 84875585
۲۱ درصد از تعهد اشتغال خلخال محقق شد

اردبیل-ایرنا- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: در طول پنج ماهه اول امسال ۲۱ درصد از تعهد اشتغال این شهرستان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سلمان ستاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال اعلام کرد: در حالی که تعهد این شهرستان برای ایجاد اشتغال در طول سال ۱۴۰۱ دو هزارو ۲۷ نفر است، طی پنج ماه از سال جاری ۲۵۰ نفر که ۲۱ درصد از مجموع  تعهد اشتغال این شهرستان محقق شده است.  

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال اضافه کرد:  برای اشتغال این تعداد در سال جاری  ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار این افراد قرار گرفته است.

 فرماندار خلخال در این جلسه با انتقاد از روند کند دستگاه‌های اجرایی در جذب به موقع تسهیلات اشتغالزایی افزود: در حال حاضر نرخ رشد بیکاری در شهرستان خلخال ۲۲ و نیم درصد است.   در حالی که شاخص استانی ۱۵ درصد و شاخص کشوری ۱۳ درصد است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال اظهار کرد: انتظار از دستگاه‌های اجرایی تلاش بیشتر برای تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد ۲ هزار و ۲۷  نفری ایجاد اشتغال شهرستان تا پایان سال جاری است.

سید جواد یحیی زاده افزود : برخی از دستگاه‌های اجرایی موفق به تحقق  چند درصد از تعهد  اشتغال خود در طول این پنج ماه شده اند این در حالی است که تعهد اشتغال تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در حد صفر بوده است.

فرماندار خلخال با اشاره به بالا بودن ضریب بیکاری شهرستان خلخال نسبت به استان و کشور، ادامه داد: دستگاه ها به تعهدات اشتغال خود عمل نکرده‌اند که این نشان از عدم نظارت ادارات کل به سهم اشتغال ابلاغی به دستگاه‌های زیرمجموعه است.

یحیی‌زاده بیکاری جوانان جویای کار را مطالبه اصلی مردم شهرستان از مسؤولان عنوان کرد و خواستار نظارت مدیران کل دستگاه‌ها بر زیرمجموعه‌های خود شد.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha