۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1782
کد خبر: 84875581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موکب امام خامنه‌ای برای خدمت رسانی به زوار اربعین در چهواز پارسیان برپا شد

بندرعباس - ایرنا - همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، یادواره شهدای گمنام و آیین افتتاح موکب امام خامنه‌ای در روستای چهواز شهرستان پارسیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی مدرسان دانشگاه باعظمت دوران دفاع مقدس هستند که به برکت خون خود راه کربلا را باز کردند.

آنها با تأسی از شهدای دشت نینوا جان ارزشمند خود را در راه دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران فدا کردند و امروز جوانان این مرزوبوم به یاد ایثار و خون آن رادمردان سرافراز با برپایی یادواره ها و موکب های حسینی ادامه دهنده راه شهدای خود هستند.

جوانان روستای چهواز پارسیان نیز با برپایی موکب امام خامنه‌ای این شهرستان به یاد ۲۵ شهید دوران دفاع مقدس خود پذیرایی از زائران پیاده روی اربعین حسینی را آغاز کردند.‌

اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است
در حاشیه این مراسم معنوی امام جمعه پارسیان هرمزگان طی سخنانی از شهدا به‌عنوان صاحبان اصلی این انقلاب یاد کرد که به گردن تک‌تک ما حق دارند و ما وظیفه داریم در این مسیر با الگوبرداری از زندگی شهدا در بسط و توسعه فرهنگ انقلاب کوشا باشیم.

حجت الاسلام محمد بارانی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا و دشمن شناسی باید همواره محور فعالیت‌ها و اقدام نهادهای فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد، افزود: باید بتوان با قدرت تمام به رغم همه توطئه‌ها همچنان راه حق و حقیقت را طی کرد.
وی با اشاره به افتتاح موکب امام خامنه ای، اظهار کرد: اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است و خدمت به زوار اربعین را وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه پارسیان راه اندازی موکب را اقدامی شایسته دانست و از همه ارگان‌های اجرایی، خیران و مردم خواست تا برای کمک در این راه خیر از هیچ کمکی دریغ نکنند.

گفتنی است؛ ساختمان موکب با زیربنای ۳۵۰ متر کمتر از ۱۰ ماه به صورت کار جهادی و صرفه‌جویی ۵۰ درصدی هزینه‌ها بالغ بر یک میلیارد تومان ساخته شد.

مرحله بعدی ساختمان موکب چهواز، طبقه دوم آن به منظور اسکان زائران حسینی در نظر گرفته شده که در صورت تامین بودجه آن به‌زودی ساخته خواهد شد.

استان هرمزگان در دفاع مقدس در مجموع دارای یکهزار و ۲۵۰ شهید و ۷۷۰ جانباز ۲۵ درصد تا ۳۹ درصد، ۱۰۹ جانباز ۴۰ درصد تا ۴۹ درصد ،۹۰ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۴۱ جانباز ۷۰ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها