۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۰۵
کد خبر: 84875336
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : موجی که در اربعین به راه می افتد کشور را  بیمه می کند

فیروزکوه- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موجی که در اربعین به راه می افتد، کشور را بیمه می کند و نشاط در کشور ایجاد می شود.

به گزارش بامداد جمعه خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره ۲۳ شهید روستای درده از دهستان پشتکوه شهرستان فیروزکوه، اظهار داشت: بوی اربعین در فضا پیچیده و زائران حسینی آماده حرکت هستند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۵ میلیون نفر ایرانی عاشق به میلیون ها نفر برادری عراقی بپیوند و حماسه بزرگ اربعین را  بیافریند، دشمنان ما از اربعین، عاشورا و محرم می ترسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دشمنان از هیچ راهی نتوانستند به ما غلبه کنند و تنها در عرصه فرهنگ و رسانه به ما حمله می کننند و ما باید جلوی این کار را با استفاده از قدرت بالای خود در حوزه فرهنگی بگیریم و با آنها مقابله کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ما پشتوانه محرم امام حسین (ع) اربعین و عاشورا داریم، توضیح داد: شعائر مذهبی ما نقطه قوت ما هستند هر کار فرهنگی، طراحی و عملیاتی کنیم و مقابله با دشمن این قدرت در زیست بوم ایران شیعی وجود دارد و تنها نقطه ای که می توانیم با نقطه قوت خود به دشمن غلبه کنیم اربعین است.

ما از محرم نشاط می گیریم

وی ادامه داد: برخی از تهی مغزان عزدارای و محرم را دلیلی برای منزوی شدن مردم می دانند و این در حالی است که ما از محرم نشاط می گیریم، همه الزامات اجتماعی خود را تقویت می کنیم؛ همه ما  ایثار، گذشت، فداکاری و محبت را در محفل امام حسین(ع)یادگرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما همه هویت تاریخی خود را از مجلس عزای امام حسین(ع)می گیریم و دشمن تا وقتی که ما متکی به این موضوع هستیم، در حوزه فرهنگی هم  مثل سایر حوزه ها ناکام خواهد ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : موجی که در اربعین به راه می افتد کشور را  بیمه می کند

​ اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پر فضیلت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدافعان حرم و  مدافع سلامت، شهدای دستاوردهای علمی  کشور،  شهدای شهرستان فیروز کوه و شهدای روستای و مقاوم و قهرمان و ۲۳ شهید والا مقام، اظهار داشت: این روستا با وجود جمعیت کم شهدای گرانقدری را به انقلاب هدیه کرده  که فقط از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عظیم الشان است.

وی با اشاره به برتری انقلاب اسلامی به سایر انقلاب ها، اظهار داشت: بواسطه حضور روحانیت نقش بالای مرجعیت ولایت فقیه، انقلاب ایران یک سازمان گسترده ای را دراختیار دارد و عناصر مهم عاشورا، اربعین و تاسوعا کلید واژه انقلاب اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در انقلاب اسلامی مردم به معنای واقعی در صحنه هستند و انقلاب ما ۴۴ سال تداوم دارد در حالی که سایر انقلابها در کوتاه مدت شکست خوردند.

کشور ما سالها تحت تاثیر بزرگترین شبکه تحریم است

اسماعیلی گفت: کشورما سالها تحت تاثیر بزرگترین شبکه تحریمی است، دشمنان دارو  و واکسن را از مردم ما دریغ کردند و همه کسانی که ادعای حقوق بشری داشتند از ابتدایی ترین حقوق  مردم ایران را محروم کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : موجی که در اربعین به راه می افتد کشور را  بیمه می کند

. وی با بیان اینکه در عزت و اقتدار منطقه ای قرار داریم، توضیح داد: رئیس جمهور فرانسه خواهش می کند تا میانجی با روسیه بشویم تا جلوی یک زمستان سرد را برای اروپا بگیرید و این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درگیر جنگ گسترده رسانه ای هستیم، دشمنان مسئله کوچک را رسانه ای می کنند تا مردم از انقلاب خسته شوند، این همه افتخارات بزرگ را نادیده بگیرند و ما هم زبان الکنی در رساندن این افتخارات به جامعه خودمان داریم.

اسماعیلی ادامه داد: شهدای عزیزی که شما تقدیم راه سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی کردید امروز این جایگاه را برای ما پدید آوردند.

روسها از ایران پهباد خریدند

وی با اشاره به اینکه روسها از ایران پهباد خریدند، بیان کرد: ماه گذشته روسها قرار دادی را با ایران بستد همه محافل علمی متعجب شدند و این در حالی است که روسها یکی از مهمترین کشورهای صادارتی صنایع نظامی است که از جمهوری اسلامی پهباد خرید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ قدرت جهانی جرات تعدی نظامی به ما ندارد، اگر می توانستند حمله می کردند، دشمنان ما هیچ خط قرمزی جز منافع خود نمی شناسند.

اسماعیلی گفت: خبرنگار امریکایی از ابراهیم رییسی رئیس جمهور پرسید که رژیم صهیونیستی می گوید اگر ایران و کشورهای ۵ + ۱ به توافق هسته ای برسند ما با ایران برخورد نظامی می کنیم و رئیس جمهور جواب کوتاه دادند که تیتر یک همه رسانه های دنیا شد؛ رییس جمهور بیان کردند که، اگر آنها این تصمیم را بگیرند قبل از اقدام آنها، رژیم اشغالگر قدس با خاک یکسان خواهد شد.

وی ادامه داد:راه مقابله با جمهوری اسلامی، جنگ نرم رسانه ای و روایت ها است، ناامید کرن مردم است، این خطی است که دشمن دنبال می کند آنها از نظر نظامی و علمی جرات رویارویی با ما را ندارند و برای مقابله، دانشمندان ما را ترور می کنند اما ما قوی تر از قبل به پیش می رویم.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۱۰ شهریور در روستای درده از دهستان پشتکوه شهرستان فیروز کوه استان تهران به همراه دو نفر از معاونان خود برای ادای احترام به این مردم شهید پرور و برای حضور در یادوار ه ۲۳ شهید این روستا که ۴۵ دقیقه تا مرکز شهرستان و حدود ۳ ساعت با مرکز استان فاصله دارد، جاده پر پیج و خم و بعضا خاکی را پشت سرگذاشت و مبتنی بر رویکرد عدالت محور دولت انقلابی به میان مردم آمد.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha