۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84875121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتصاب غذای ۱۲۰۰ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبر: 84875121
اعتصاب غذای ۱۲۰۰ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- کمیته عالی اضطرار جنبش اسرای فلسطین اعلام کرد که اقدامات نهایی برای ورود اولین گروه شامل ۱۲۰۰ اسیر فلسطینی به اعتصاب نامحدود غذا از صبح امروز پنجشنبه، انجام شده است.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، دفتر رسانه‌ای اسرای فلسطینی افزود: اولین گروه از اسرا که شامل ۱۲۰۰ اسیر از گروه‌های مختلف فلسطینی می‌شود پس از پیوستن اسرای جنبش فتح به این جریان از امروز اعتصاب غذا را آغاز می‌کنند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این باره نوشت که قرار است ساعت ۱۷ امروز به وقت محلی، جنبش اسرای فلسطینی لیست اسامی اولین گروه از اسرای اعتصاب غذا را به مقامات اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

اسرای فلسطینی از چند روز قبل در واکنش به عدم اجرای تفاهمات امضا شده در ماه مارس گذشته که شامل بهبود شرایط زندگی در زندان‌های اسرائیلی می‌شود اقدامات اعتراضی خود را آغاز کرده‌اند.

پیش از این اعلام شد قرار است بیش از ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی از امروز پنجشنبه به عنوان اولین گروه از اسرا وارد اعتصاب غذا شده و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت عدم پاسخگویی اشغالگران به مطالبات اسرا طبق سازوکار تعیین شده از سوی کمیته عالی اضطرار جنبش اسرا گروه‌های دیگری از اسرای فلسطینی نیز به این اعتصاب خواهند پیوست.

«خلیل عواوده» اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، سرانجام پس از ۱۷۲ روز اعتصاب غذای نامحدود، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش خواسته خود کرد و بدین گونه قرار است این اسیر فلسطینی ۲ اکتبر آینده آزاد شود.

اسیر عواوده در پی پیروزی بر سازمان زندان‌های صهیونیستی، تعلیق اعتصاب غذای خود را اعلام کرد.

این اسیر فلسطینی که هم اکنون در بیمارستان آساو هروویه در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ بستری است و وضعیت وخیمی دارد، در اعتراض به بازداشت موقت خود دست به اعتصاب غذا زده بود و با وجود اینکه دادگاه رژیم صهیونیستی اخیر بازداشت موقت وی را تعلیق کرده بود، او اعلام کرد که تا آزادی کامل از زندان، حاضر به توقف اعتصاب غذا نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha