۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84874943
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه آلمان: اوکراین را بالاتر از زندگی مردم در اولویت قرار می‌دهم
آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری در پراگ پایتخت جمهوری چک، ۹ شهریور ۱۴۰۱

تهران- ایرنا- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان گفت که اوکراین را بالاتر از زندگی مردم خود در اولویت قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا از روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، بائربوک در کنفرانس «فوروم ۲۰۰۰» در پراگ تاکید کرد که حتی اگر اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌های انرژی زیاد شود برلین تحریم‌ها علیه روسیه را رفع نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: اهمیتی ندارد که رای دهندگان آلمانی چه فکری می‌کنند یا چقدر زندگی آنها سخت می‌شود، من اوکراین را در اولویت قرار می‌دهم.

وزیر خارجه آلمان همچنین اعلام کرد: اگر به مردم اوکراین قول بدهم تا زمانی که به ما نیاز دارند در کنارشان می‌ایستیم، می‌خواهم آن را انجام دهم. مهم نیست رای دهندگان آلمانی من چه فکری می‌کنند، اما من می‌خواهم به مردم اوکراین رسیدگی کنم.

بائربوک در ادامه تاکید کرد: اکنون با فصل زمستانی مواجه هستیم که ما سیاستمداران دموکراتیک به چالش کشیده خواهیم شد. مردم به خیابان خواهند رفت و می‌گویند نمی‌توانیم پول انرژی خود را بپردازیم. و من می گویم "بله می دانم، بنابراین ما در زمینه اقدامات اجتماعی به شما کمک می کنیم. " اما نمی خواهم بگویم "بسیار خوب پس تحریم ها علیه روسیه را متوقف می کنیم. " ما در کنار اوکراین خواهیم ایستاد و این بدان معناست که تحریم ها باقی خواهند ماند. همچنین در فصل زمستان، حتی اگر برای سیاستمداران واقعاً سخت باشد.

بر اساس برآورد اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس)، نرخ تورم ماه اوت سال گذشته ۵.۳ درصد بود که این رقم امسال در همین ماه به ۷.۹ درصد رسیده که بالا رفتن قیمت انرژی تأثیر قابل توجهی بر این افزایش داشته است.

این آمار نشان می‌دهد که بهای انرژی در آلمان در اوت امسال ۳۵.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. قیمت مواد غذایی نیز بالاتر از میانگین سالانه بوده و به ۱۶.۶ درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha