۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84874934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعامل مدیران و هیات‌ها، لازمه رشد ورزش گنبدکاووس است
مراسم استقبال از ورزشکاران گنبدی

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس بابیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌ بالایی در ورزش دارد گفت: تعامل و همراهی دوسویه مدیران و هیات‌های ورزشی لازمه رفع کمبودهای زیرساختی و رشد و توسعه ورزش گنبدکاووس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساسان معین روز پنجشنبه در نشت خبری با فعالان رسانه‌ای گنبدکاووس با تاکید برضرورت همراهی و تعامل بیشتر همه فعالان ورزشی، رسانه‌ها و مدیران برای رفع کمبودهای فضای ورزشی و رشد و توسعه ورزش گنبدکاووس، افزود: تعامل و همراهی خوبی از سوی مدیران شهرستان از جمله فرماندار و معاونین او، ائمه جمعه، شهرداری و اعضای شورای شهر با اداره ورزش و جوانان در حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی حاضر در مسابقات لیگ و قبول مسوولیت هیات‌های ورزشی ایجاد شده است.

معین اضافه کرد: برای موفقیت در پیشبرد اهداف ورزش گنبدکاووس بویژه در رشته‌های والیبال و سوارکاری لازم است پیشکسوتان و فعالان این ۲ رشته ورزشی با کنار گذاشتن برخی اختلاف سلیقه‌ها به رفع موانع و رشد و پیشرفت آنها کمک کنند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: این شهرستان با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، تنها ۳۳ مکان ورزشی روباز و سرپوشیده دارد که سرانه فضای ورزشی هر شهروند گنبدی کمتر از نیم‌متر است و باید تلاش کنیم این رقم را به حداقل یک مترمربع افزایش دهیم.

وی گفت: برای ارتقای سرانه فضای ورزشی گنبدکاووس تکمیل برخی پروژه‌های نیمه‌تمام مانند آکادمی والیبال، سالن ورزشی روستاهای "حاجی قوشان و داشلی برون" و زمین چمن مصنوعی روستای "ایمر توره ملا" که حدود یک دهه از آغاز عملیات اجرایی هر یک از آنها می‌گذرد، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، منابع استانی و شهرستانی در دستور کار قرار گرفته و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

تعامل مدیران و هیات‌ها، لازمه رشد ورزش گنبدکاووس است

معین از فعال بودن ۴۳ هیات ورزشی در گنبدکاووس خبر داد و افزود: طی یکی ۲ ماه آینده چند هیات ورزشی دیگر هم فعال خواهد شد ضمن اینکه این شهرستان در مهرماه امسال میزبان ۲ رخداد ورزشی یکی مسابقات کشتی فرهنگی و آزاد رده نوجوانان و دیگری برگزاری مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی در ۲ رده سنی کمتر از ۱۷ و ۱۹ سال خواهد بود.

وی همچنین به برخی افتخارات ورزشکاران این شهرستان در مسابقات بین المللی از جمله کسب سه مدال طلا توسط ۲ بازیکن و سرمربی گنبدی تیم والیبال "ب" جمهوری اسلامی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه، کسب نائب قهرمانی ۲ بازیکن و کمک مربی گنبدی در مسابقات آسیایی والیبال نوجوانان و کسب مدال نقره توسط تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان که یک بازیکن گنبدی دارد، در مسابقات تایلند اشاره کرد و گفت: عضویت یک بازیکن از گنبدکاووس برای نخستین بار در تیم ملی هندبال رده جوانان، اعزام سه بازیکن و مربی گنبدی عضو تیم والیبال نشسته جمهوری اسلامی به مسابقات جهانی بوسنی و اعزام بوکسور گنبدی به مسابقات قزاقستان از دیگر افتخارات ورزش این شهرستان است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس همچنین از تلاش مدیران استانی و شهرستانی برای واگذاری مدیریت مجموعه سوارکاری به استان و رفع مشکلات سخت افزاری و عمرانی این مجموعه با اصلاح مساله ثبت ملی آن خبر داد و افزود: این مجموعه از سال ۹۵ و درحالی که باید رشته سوارکاری ثبت ملی می‌شد اما کل مجموعه را ثبت ملی کردند و اکنون برای انجام اقدامات عمرانی بامشکل مواجه‌ایم زیرا میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجازه نمی‌دهد.

معین اضافه کرد: تقاضا برای اصلاح ثبت ملی مجموعه سوارکاری داده شده که اگر موافقت شود این مجموعه می‌تواند در حوزه مباحث گردشگری و ورزشی درآمدزا شده و از رشته‌های مختلف ورزشی گنبدکاووس حمایت کند.

وی با تاکید بر همراهی همگانی ورزشکاران، مدیران و رسانه‌های گنبدکاووس برای پیگیری موضوعات اشاره شده، گفت: مدیر ورزشی هستم و با کسی تعارف ندارم و در مقابل کسانی که بخواهند حق و حقوق ورزش این شهرستان را تضییع کنند، خواهم ایستاد.

معین از فعالیت ۱۰ تشکل مردم نهاد حوزه جوانان در گنبدکاووس خبر داد و گفت: فعالیت این تشکل‌ها در زمان کرونا بسیار قابل قبول و در سطح استان برتر شد ضمن اینکه بزودی نخستین مرکز تخصصی مشاوره حوزه ازدواج و خانواده در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی با تجلیل از نقش و جایگاه ارزشمند رسانه‌ها در اطلاع رسانی به افکار عمومی و فرهنگ سازی، بیان داشت: رسانه‌ها باید واقع بینانه، صادقانه، شرافت‌مندانه و شفاف عملکرد مدیران را به مردم و مطالبات مردم را به مدیران منعکس کنند تا اعتماد عمومی و امید در جامعه افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha