۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷
کد خبر: 84874894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنت نیکوی قرض‌الحسنه گامی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷
کد خبر: 84874894
علی عاشوری
سنت نیکوی قرض‌الحسنه گامی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، در سالروز تصویب «قانون عملیات بانکی بدون ربا» در نظام بانکی کشور، نوشت: سنت نیکوی قرض‌الحسنه و کمک به محرومان جامعه از جمله آثار مبارک و خجسته‌ تصویب این قانون در جامعه و گامی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی است.

امروز بانکداری اسلامی نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه بانک‌های بزرگ جهان به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت بانکی تبدیل شده و در عرصه بین‌الملل، بسیاری از کشورها برای پیاده‌سازی این الگو تلاش‌های مهمی را انجام داده‌اند.

دهم شهریورماه یادآور اتفاق فرخنده و مبارکی است که تحت عنوان تصویب «قانون عملیات بانکی بدون ربا» در نظام بانکی کشور به وقوع پیوست و اجرایی شد. قانونی که راه و مسیر حرکت برای تحقق بانکداری اسلامی را به ترسیم کرد تا به کمک این شیوه بانکداری، نخستین هدف نظام اقتصاد اسلامی را که عدالت اجتماعی است تامین کند.

در این چند دهه که از عمر قانون عملیات بانکی بدون ربا می‌گذرد، نظام بانکی ما نقش مهم و ارزنده‌ای در اقتصاد بانک محور کشور ایفا کرده است. نقشی که به واسطه آن امروزه ۸۰ درصد تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی را پوشش می‌دهد. توجه به سنت نیکوی قرض‌الحسنه و کمک به محرومان جامعه نیز از جمله آثار مبارک و خجسته‌ای است که با تصویب این قانون در جامعه رواج پیدا کرد و گامی دیگر در مسیر تحقق عدالت اجتماعی است.

همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود در هفتم شهریورماه ۱۳۶۹ فرمودندکه «بانکداری اسلامی مسئله بسیار مهمی است. اگر بتوانیم این حقیقت را به معنای جامع کلمه در جامعه به وجود بیاوریم، فتح عظیمی در دنیا خواهد بود. فتح، فقط فتح قلعه‌ها و سنگرها نیست.»

ما ایمان داریم که این مسیر را تا بدین جا با لطف پروردگار، همراهی حامیان خیراندیش و دعای خیر مددجویان ارجمند و نیازمندان محترم و همت جمعی همکاران ارزشمند پیموده‌ایم و از این پس نیز به همین لطف دل بسته‌ایم و در مسیر اقتدار ثابت قدم خواهیم ماند. امید است در ادامه این مسیر با عزمی راسخ و بهره‌گیری از توانمندی همکاران در جذب سپرده قرض‌الحسنه بتوانیم سهم خود را در کارگشایی و رفع مشکلات مشتریان و مددجویان گرانقدر و بهبود شاخصه‌های اقتصادی نیازمندان کشور از طریق کمک به اشتغال و رونق تولید ایفا کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha