رفع مشکلات مسیر تولید و پیشرفت مجتمع گاز پارس جنوبی به حمایت مجلس نیاز دارد

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: رفع موانع و مشکلات مسیر تولید، شکوفایی و پیشرفت این مجتمع به حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی روز پنجشنبه به نقل از احمد باهوش در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه دوم پارس جنوبی  افزود: در شرایط کنونی حمایت مجلس شورای اسلامی می تواند مسیر را برای پیشرفت بیشتر بزرگترین مجتمع گازی کشور هموار کند.

وی اضافه کرد: سختی و نوع کار شبانه روزی کارکنان مجتمع گاز بسیار طاقت فرسا است و در بدترین شرایط برای حفظ ارزش‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان و دل مایه گذاشته اند و خواهند گذاشت.

باهوش در این راستا به بیان موارد مهم و چالش های اقتصادی و زیر ساخت ها در مجتمع گاز پارس جنوبی، بویژه مسائل مربوط به حقوق کارکنان که از مهمترین موارد و مشکلات است پرداخت و افزود:مجلس می‌تواند با تدابیر لازم دغدغه‌های این قشر زحمتکش را کاهش داده و مرتفع سازد.

وی گفت: مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در سایه همدلی و هم فکری گام در مسیر عزت کشور نهاده اند و با انجام اقدام‌های جهادی،  اقتصاد کشور را شکوفا می کنند.

مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به افزایش میزان تولیدات در پالایشگاه دوم گفت: این پالایشگاه روزانه بالغ بر ۶۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ۵۵ هزار بشکه میعانات گازی را تولید می‌کند و رکورددار تولید گاز به شمار می‌رود.

حسین باغبان افزود:  با افتتاح واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی، خنثی‌سازی پساب کاستیکی و سرویس‌های وابسته، آمادگی داریم روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات را فرآورش کنیم که نقش موثری در ارزآوری برای کشور ایفا می‌کند.
 
مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی توانایی دارد تا سقف ۱۰۰ واحد در میلیون (PPM) مرکاپتان زدایی از میعانات را انجام دهد که نقش موثری در ارتقا کیفیت محصول و شیرین سازی میعانات دارد.

باغبان در ادامه بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل و استفاده از دانش بومی و نوآورانه توانسته بیش از ۷۳ درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین نماید و اکنون پالایشگاه‌های مجتمع برای ورود به فصل سرد سال اقدام‌های بسیار مثبتی را انجام داده‌اند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha