۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84874681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب ۳۶۵ معلم جدید در آموزش و پرورش گنبدکاووس/ سرود سلام فرمانده به زبان ترکمنی اجرا می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت:‌ ۳۶۵ معلم جدید شامل ۲۰۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۵۰ نفر از طریق قبولی در آزمون ماده ۲۸ به آموزش و پرورش شهرستان اضافه شدند و در سال تحصیلی آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایرنا، کمال‌الدین نظرنژاد روز پنجشنبه در آیین تجلیل و تکریم از فعالان عرصه خبر و رسانه گنبدکاووس اظهارداشت: ۱۵۰ معلمی که از طریق قبولی در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند هم اینک در حال گذران دوره‌های ضمن خدمت در دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی افزود: برای سال تحصیلی پیش‌رو ۴۱۰ نفر از معلمان گنبدکاووس مشمول بازنشستگی می‌شوند که با توجه به کمبود نیرو و رایزنی‌های صورت گرفته ۲۱۰ نفر از آنان درخواست استمرار خدمت دادند و بقیه به مرور تا بهمن‌ماه به درجه بازنشستگی نائل خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: همچنین برای جبران کمبود معلم در بدنه آموزش و پرورش از بازنشستگان این مجموعه نیز برای تدریس تا ۱۴ ساعت در مدارس به عنوان اضافه کار دعوت شد که تمام این اقدامات مشکلات کمبود نیرو انسانی امسال شهرستان را نسبت به سال گذشته کمتر می‌کند.

نظرنژاد برگزاری حضوری مدارس را از مهمترین تفاوت‌های سال تحصیلی پیش رو در مقایسه با سال‌های قبل‌تر دانست و گفت: امسال بیش از ۹۵ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا سال دوازدهم در مدارس مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی دبیرستان ۶ کلاسه هاشمی روستای تکه‌لر، دبستان ۶ کلاسه روستای ملک علی‌تپه، هنرستان محمدی رشته خیاطی، دبستان روستای داشلی علیا و دبیرستان متوسطه اول بی‌بی شیروان، مدرسه بازسازی شده روستای غراولر، هنرستان تربیت بدنی و استخر دانش آموزی را از مهمترین پروژه‌های آماده افتتاح شهرستان برشمرد و گفت: این پروژه‌ها تا پایان مهرماه برای استفاده دانش آموزان به بهره برداری خواهد رسید. 

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین با اشاره به رفع برخی از مشکلات صندوق تعاون فرهنگیان، گفت: از این پس مدت انتظار دریافت وام فرهنگیان از ۱۰ ماه به صفر رسیده و فرهنگیان بدون مراجعه به اداره می‌تواند از طریق الکترونیکی درخواست وام دهند.

نظرنژاد افزود:‌ سقف پرداخت وام ضروری به فرهنگیان ۵۰۰ میلیون ریال است و هر ماه مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

جذب ۳۶۵ معلم جدید در آموزش و پرورش گنبدکاووس/ سرود سلام فرمانده به زبان ترکمنی اجرا می‌شود
آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه آموزش و پرورش گنبدکاووس

وی همچنین به سفر چندی قبل علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی به گنبدکاووس اشاره و بیان کرد: قرار است از محل اعتبارات ملی مبلغی برای تجهیز خوابگاه دانش آموزی بخش داشلی برون اختصاص یابد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از تقدیر معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای سرود سلام فرمانده به زبان ترکمنی در این شهرستان خبر داد و گفت: این سرود که با همکاری تعدادی از مدارس در جوار برج قابوس برگزار شد قرار است در سایر مدارس استان گلستان نیز اجرا شود.

نظرنژاد گفت: با وجود اینکه در کل کشور میانگین نمرات امتحات نهایی پایه دوازدهم به دلیل غیر حضوری بودن کاهش داشت اما میانگین نمرات دانش آموزان گنبدکاووس در این شرایط بازم هم یک نمره از میانگین کشوری بالاتر بود که باعث افتخار آموزش و پرورش شهرستان است.

وی با قدردانی از رسانه‌ها و خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران وظیفه مهمی در اطلاع رسانی به مردم برعهده دارند و به عبارتی نمایندگان و سفیر مردم هستند و از آنان درخواست داریم مسائل و مشکلات احتمالی در حوزه آموزش و پرورش را هم برای رفع و بهبود شرایط به این اداره اعلام کنند.  

به گزارش ایرنا، در پایان نشست امروز مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اهدای هدایایی از جامعه خبرنگاران تقدیر کرد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرسان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha