۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84874659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتشار کتاب کنترل فرسایش خاک تالیف محققان ایرانی در اشپرینگر

تهران- ایرنا- کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک که توسط محمد جعفری استاد تمام دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و جمعی از محققان ایرانی نوشته شده است، توسط انتشارات معتبر بین‌المللی اشپرینگر منتشر شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک (Soil Erosion Control in Drylands) که به موضوعات خاک شناسی، جنگلداری و اکولوژی گیاهی توجه دارد، علاوه بر اینکه به معرفی تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای استقرار و نگهداری پوشش گیاهی می‌پردازد، سیستم‌های مهندسی زیستی را برای کنترل فرسایش خاک ارایه می‌دهد.

این کتاب که به همت دکتر محمد جعفری استاد تمام دانشگاه تهران و جمعی از محققان نوشته شده است، روی زمین‌های خشک مانند مناطق خشک، نیمه‌خشک و خشک نیمه مرطوب تمرکز دارد که بخش اصلی اکوسیستم‌ها را تشکیل می‌دهند.

کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک ( Soil Erosion Control in Drylands) علاوه بر مقدمه‌ای بر نقش و اهمیت پوشش گیاهی در حفاظت از خاک در برابر فرسایش بادی و آبی، دامنه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای استقرار و نگهداری پوشش گیاهی و همچنین شاخص‌هایی درباره انتخاب گیاهان مناسب برای حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش خاک ارایه می‌دهد.

نویسندگان این کتاب به نوعی روش‌های پیشگیری از فرسایش خاک و مبارزه با آن را از طریق کاربرد گیاهان، با استفاده از سیستم‌های مهندسی زیستی برای کنترل فرسایش خاک و نقش آگروفارستری در پیشگیری از فرسایش خاک را ارایه می‌کنند.

کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک ( Soil Erosion Control in Drylands) می‌تواند برای علاقه‌مندان به کشورهایی با آب و هوای مشابه ایران شامل دبی، کویت، عربستان سعودی، افغانستان و پاکستان مفید باشد.

جعفری استاد دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نویسنده مسئول این کتاب است. محمد طهمورث محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی زنجان، محمد احترام از دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان، مجید قربانی محقق گروه علوم زیستی دانشگاه سیه‌نا ایتالیا و فاطمه پناهی از گروه مهندسی علوم کویر دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان از اعضای هیأت نویسندگان هستند.

انتشار کتاب کنترل فرسایش خاک تالیف محققان ایرانی در اشپرینگر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha