۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84874618
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان قم:

ورزش قم روند رو به رشدی دارد

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84874618
ورزش قم روند رو به رشدی دارد

قم-ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان قم بابیان اینکه ورزش قم روند رو به رشد و توسعه‌ای دارد، گفت: برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیز دولت توجه خاصی به این استان کرده‌است.

ابراهیم سانی خانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از مدال‌آوران برون‌مرزی قم، بیان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در عرصه‌های بین‌المللی و آسیایی یکی از ویژگی‌های بانوان ورزشکار قمی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰ ورزشکار قمی شرایط و آمادگی حضور در اردوهای ملی را دارند و امید زیادی می رود تا این استان ورزشکارانی در المپیک پاریس داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: متفاوت بودن نوع پوشش و برخورد بانوان ورزشکار ایرانی در سطح جهان موردتوجه است و اثرگذاری زیادی دارد.

سانی خانی تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در مسیر توسعه و پیشرفت قرارگرفته است و استاندار قم نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد.

وی وضعیت برخی تیم های خصوصی را مورد توجه قرار داد و گفت: تیم های خصوصی باید با برنامه وارد عرصه شوند و مسئولان استانی نیز از آنها حمایت می‌کنند.

سانی‌خانی هندبال را یکی از رشته های موفق در قم دانست و تصریح کرد: با توجه به موفقیت های سالهای اخیر این رشته ورزشی در قم تلاش می شود استان با حمایت بخش خصوصی یک تیم در این رشته ورزشی را تشکیل دهد.

تجهیز خانه کشتی جعفرآباد

رییس هیات کشتی قم نیز در ادامه تصریح کرد: با حمایت مجموعه مدیریت استان تشک سالن کشتی شهرستان جعفرآباد قم خریداری و در اختیار علاقه‌مندان این رشته پرطرفدار ورزشی قرار گرفته‌است.

هادی علیایی ابراز کرد: کشتی یکی از رشته‌های پر مدال و درعین‌حال کم حاشیه استان قم است که طی سالهای اخیر تعداد مدال‌های ملی و جهانی ورزشکاران قمی در طول تاریخ این رشته ورزشی در قم بی‌سابقه بوده‌است.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌ است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با دو گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

گفتنی است از ابتدای سالجاری ورزشکاران قمی در رشته ورزشی هندبال ۲ مدال و کشتی نیز ۸ مدال برون مرزی به ارمغان آورده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha