ترافیک خودرو در محورهای ورودی به مازندران سنگین است

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک خودرو در هر سه محور کندوان، هراز و سوادکوه منتهی به این استان را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

وی گفت: در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر و در محور هراز نیز در هر دو مسیر رفت و برگشت در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو سنگین است.

جهان تاب وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور سوادکوه محدوده گیلاوند را نیز سنگین توصیف کرد.

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است،از مسافران و رانندگان وسیله نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب و سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز با هدف تسهیل در تردد خودروها، محدودیت های ترافیکی ویژه تعطیلات آخر هفته را که از روز گذشته چهارشنبه در جاده‌های ارتباطی مازندران اعمال کرد تا روز شنبه هفته آینده دوازدهم شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت.

محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران به شرح زیر است: 

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه نهم تا دوازدهم شهریورماه جاری از محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

الف) تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نهم و دهم شهریورماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر ) و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ساعت ۲۴ روزهای جمعه و شنبه یازدهم و دوازدهم شهریورماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. 

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه مورخ یازدهم شهریورماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.

تردد تمام کامیون و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه نهم شهریورماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه دهم و یازدهم همین ماه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha