محبوب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول کل پروژه احداث باند دوم اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که ۱۲۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و بقیه هم در حوزه استحفاظی استانهای آذربایجان شرقی و زنجان قرار دارد.
وی اظهار کرد: با تلاش پیمانکاران احداث باند دوم اردبیل –سرچم در قطعات یک و ۲ از سوی شرکت چتین قایا، قطعه سه از سوی شرکت آرمان نصرآذربایجان، قطعه چهار از سوی شرکت آب و خاک پارس و قطعه هفت این پروژه از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء موسسه راهیران ، با ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات در دست اجرا قرار گرفته است.
حیدری به مشکلات پروژه اعم از جابجایی تاسیسات ، تملک اراضی ، کمبود اعتبار و تخصیص اشاره کرد و گفت: طول بهره برداری شده از پروژه ۳۲ کیلومتر ، طول در دست اجرا ۱۰۳ کیلومتر و طول در دست مطالعه ۴۳ کیلومتر میباشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد : مطالعات مرحله اول قطعات پنج و ۶ باند دوم اردبیل – سرچم انجام شده و مطالعات مرحله دوم هم در دست تکمیل میباشد.
وی افزود: تاکنون برای اجرای باند دوم ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال هزینه شده و کل مطالبات پیمانکاران هم یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
نظر شما