۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۵۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84874448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای امنیت ماموریت نیروهای یونیفیل در لبنان را تمدید کرد

نیویورک – ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل ماموریت نیروهای بین‌المللی حافظ صلح سازمان ملل متحد «یونیفل» در لبنان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

شورای امنیت روز چهارشنبه به وقت محلی ماموریت موقت نیروهای ویژه سازمان در لبنان را یک سال دیگر تمدید کرد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تغییری در نوع ماموریت این نیروها با هدف کاهش قدرت و فعالیت نیروهای مقاومت لبنان (حزب الله) ایجاد کنند.

«ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگوی رادیویی در بیروت گفت:‌ ما مدت‌هاست با کشورهای عضو دائم شورای امنیت در سطح وزارت خارجه در خصوص ابقای نیروهای یونیفیل در لبنان در تماس هستیم.

وی تصریح کرد که نباید در تعداد نیروهای یونیفیل در لبنان و یا نوع ماموریت آنها تغییری ایجاد شود.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد:‌ موضع لبنان در این‌باره روشن است و ما بر همکاری استوار میان ارتش لبنان و نیروهای یونیفل تاکید می‌کنیم.

حتی‌ گفت: رئیس‌ جمهوری لبنان بر پایبندی به قطعنامه شورای امنیت و نقش نیروهای یونیفیل در جنوب لبنان تاکید دارد.

نیروهای یونیفل به عنوان نیروهای حافظ صلح بین‌المللی، به موجب قطعنامه ۴۲۵ در ماه مارس سال ۱۹۷۸ توسط شورای امنیت به لبنان آمدند تا بر عقب‌نشینی اسرائیل از خاک این کشور نظارت کنند.

در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی، به موجب قطعنامه ۱۷۰۱ تعداد این نیروها افزایش یافت. در حالی که پیش از جنگ چیزی حدود دو هزار نظامی در زمره نیروهای یونیفل در لبنان حضور داشتند، پس از صدور این قطعنامه، تعدادشان پس از جنگ به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید.

بر اساس گزارش ها، در زمستان سال ۲۰۱۶ میلادی شمار این نیروها ۱۰ هزار و ۵۲۱ نظامی، ۲۵۷ کارمند و ۵۹۱ کارمند غیرنظامی محلی بود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha