۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84874403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظرسنجی نشان داد: بیشتر آلمانی‌ها خواستار مذاکره با روسیه هستند

تهران-ایرنا- نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که اکثر آلمانی ها از غرب می‌خواهند که گام‌های مشخصی را برای آغاز مذاکرات با روسیه به منظور پایان دادن به درگیری اوکراین بردارد.

به گزارش ایرنا، تارنمای راشاتودی نوشت نتایج نظرسنجی آر تی ال/ ان تی وی آلمان نشان می دهد که ۷۷ درصد آلمانی ها بر این باورند که غرب باید گام های مشخصی را برای مذاکره با روسیه بردارد. تنها ۱۷ درصد مخالف مذاکره با روسیه هستند.

وقتی از شرکت کنندگان سوال شد که آیا حفظ تماس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اقدام درستی از سوی رهبران غربی است، ۸۷ درصد پاسخ مثبت دادند و فقط ۱۱ درصد با آن مخالفت کردند.

در رابطه با میزان کمک آلمان به روسیه، ۴۳ درصد گفتند از وضعیت فعلی کمک به اوکراین راضی هستند و ۲۶ درصد خواستار کمک بیشتری شدند. یک چهارم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند بر این باورند که کشورشان تاکنون در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده است.

به گفته محققان، این احساسات به ویژه در بین ساکنان آلمان غربی و در میان حامیان حزب آلترناتیو آلمان رایج است.

در حالی که برخی از سیاستمداران ائتلاف حاکم آلمان خواستار تداوم انتقال سلاح های سنگین به اوکراین هستند؛ حتی اگر برای ارتش آلمان هزینه داشته باشد، ۶۲ درصد گفتند درباره این که چنین اقدامی عاقلانه و سنجیده است تردید دارند و فقط ۳۲ درصد از این اقدام استقبال کردند.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ آگوست (۷-۳ مرداد) با مشارکت ۱۰۱۱ نفر انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha