۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۱۸
کد خبر: 84874388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری گرگان

گرگان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه سالن ورزشی شش هزار نفری گرگان گفت: فروردین ماه امسال در تخصیص اول مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال معادل یک دهم مصوبه، تخصیص داده شد، که با مشخص شدن پیمانکار ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد منعقد شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، قاسمعلی برزمینی چهارشنبه شب در اولین جلسه شورای عالی ورزش استان در سالن اجتماعات شهید رجایی ساختمان استانداری اظهارداشت: تعدادی از پروژه‌های این اداره کل با تخصیص بودجه از محل مصوبات سفر، در هفته دولت افتتاح شد.

وی بیان کرد: با تخصیص بخش دیگری از این اعتبارات، ۲۰ پروژه دیگر را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور به گلستان حوزه ورزش استان دو هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال مصوبه داشت که در تاریخ ورزش استان بی‌سابقه است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: کل پروژه‌های ناتمام استان ۱۱۰ پروژه است که عمر برخی از آنها به ۱۵ سال هم می‌رسد.

برزمینی با اشاره به صنعتی نبودن استان خاطرنشان کرد: با این شرایط در حوزه قهرمانی بین شش استان برتر کشور هستیم، اما در اعزام‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: استان دارای ۲۱۰ مکان ورزشی دولتی و ۳۵۰ مکان، سالن و باشگاه ورزشی تحت نظر بخش خصوصی است و از سوی دیگر تعداد زیادی از ادارات سالن‌ها و اماکن ورزشی دارند که یا بلااستفاده بوده یا پنج ساعت در شبانه‌روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: گلستان با ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۶۷۰ هیات شهرستانی و بخشی، با کمبود فضای ورزشی مواجه است و انتظار داریم تا اماکن ورزشی ادارات در اختیار ورزشکاران و هیات‌های ورزشی قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: براساس توافق‌نامه امضا شده با هیات‌های ورزشی در راستای حمایت از مدال‌آوران المپیک، پارالمپیک، آسیایی، جهانی و بین‌المللی در صورت کسب عناوین اول تا سوم، در مدت حداکثر ۱۰ روز با حضور استاندار تجلیل می‌شوند بطوری که سال گذشته هشت میلیارد ریال بابت تجلی از مدال‌آوران هزینه شد.

برزمینی بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌ها، ارگان‌ها،‌ نهادها و سازمان‌های مختلف در این بخش مساعدت و همکاری داشته باشند.

وی اظهارداشت: براساس ماده ۵۳ قانون بودجه، دستگاه‌ها مجاز هستند یک درصد از اعتبارات خود را برای ورزش هزینه کنند که تقاضا داریم واژه مجاز به مکلف تغییر کند تا بتوان سالانه حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال به اعتبارات ورزش اضافه کرد.

گلستان ۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته، ۳۶ تیم لیگ برتری، ۱۷ تیم لیگ دسته اول و ۱۲ تیم لیگ‌های پایین‌تر دارد.

در یک ماه گذشته ورزشکاران این استان ۱۸ مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات آسیایی، جهانی و بین‌المللی کسب کردند.

ورزشکاران گلستان در یک سال گذشته در آسیا چهار مدال طلا، ۲ نقره، ۵ طلا، در مسابقات جهانی ۱۲ طلا، ۱۰ نقره و ۵ برنز و در مسابقات بین‌المللی ۱۲ طلا، ۶ نقره و ۱۱ برنز کسب کردند.

۲۰۷ ورزشکار گلستانی به اردوهای ملی دعوت شدند و ۱۵۰ نفر در عضویت این تیم‌ها هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha