مزایده حدود ۵۰ بنای تاریخی برای بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱

سمنان- ایرنا- مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ بنای تاریخی ارزشمند تا پایان امسال با شرایط مزایده به بخش خصوصی برای بهره برداری واگذار می‌شود.

 حسین ساری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین هتل بوتیک اسفنجان سمنان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: فقط بناهای تاریخی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند که هیچ‌گونه موانع قانونی نداشته باشند و اگر بنایی کوچکترین موانع و معارض داشته باشد در ردیف واگذاری قرار نمی‌گیرد.
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: امکانات دولت با توجه به گستردگی و تعداد بالای اماکن تاریخی کافی نیست و واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری در دستور کار است.
وی ادامه داد: هزینه‌کرد برای احیای بناهای تاریخی به وسیله صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی متفاوت است،گاهی برای مرمت یک بنا تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و گاه با توجه به ابعاد بزرگ بنا تا چند میلیارد تومان برای مرمت بنا هزینه می‌شود.
ساری بیان کرد: ده‌ها هزار ابنیه تاریخی در کشور وجود دارد که دولت به تنهایی نمی‌تواند حمایت کند و از سرمایه‌گذاران برای مشارکت دعوت می‌کند.
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: خانه‌های تاریخی به شرط تبلیغات مناسب از محل خانه و ارائه خدمات با کیفیت درآمدزایی مطلوب دارد.
وی اظهار داشت: واگذاری ابنیه تاریخی با توجه و تمرکز بر برندسازی بنا، نقشی مهم در رونق گردشگری دارد و انتظار می‌رود معرفی ظرفیت‌ها با اولویت در دستور کار باشد.
وی یادآور شد:برای واگذاری چشمه علی دامغان به بخش خصوصی برای مرمت در دست پیگیری است و به زودی مزایده در این زمینه برگزار می‌شود.
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خاطرنشان کرد: امید است سرمایه‌گذاران بومی برای احیای چشمه علی دامغان استقبال کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha