کمک‌های بشردوستانه ایران برای سیل‌زدگان پاکستان تحویل شد

تهران- ایرنا- درپی سیل ویرانگر در بخش‌های مختلف پاکستان و تماس اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر پاکستان، اولین محموله کمک‌های بشردوستانه دولت و ملت کشورمان برای سیل‌زدگان پاکستان در نقطه صفر مرزی تحویل مسوولان این کشور شد.

به‌ گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، محموله کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان برای امداد رسانی به سیل زدگان به ویژه در ایالت بلوچستان طی مراسمی در گذرگاه مشترک مرزی «ریمدان» ایران، "گبد" پاکستان به هیات مسوولان هلال احمر این کشور با ریاست «ایوب خان» دبیر و «نصیب ملک» هماهنگ کننده هلال احمر در ایالت بلوچستان تحویل داده شد. 

جمعی از مسوولان استانداری سیستان و بلوچستان، جمعیت هلال احمر کشورمان کمک‌های بشردوستانه را به مسوولان ایالتی هلال احمر پاکستان تحویل دادند.

کمک‌های بشردوستانه ایران برای سیل‌زدگان پاکستان تحویل شد

هیات ایرانی در این مراسم پیام تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به طرف پاکستانی ابلاغ کرد. 

«ایوب خان» دبیر هلال احمر پاکستان در ایالت بلوچستان طی گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: محموله کمک‌های بشردوستانه ایران از جمله چادر صحرایی، پتو و دیگر اقلام ضروری بین سیل زدگان در بخش‌های مختلف ایالت بلوچستان تقسیم شود. 

نخست وزیر پاکستان شنبه گذشته و ساعاتی پس از گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت سیل و آسیب دیدگان در آن کشور، گفت: پاکستان همواره قدر دان همدردی و اعلام حمایت ایران از پاکستان در لحظات دشوار سیل است. 

وی نوشت: از جناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به خاطر پیام حمایت و همبستگی خود با دولت و مردم پاکستان صمیمانه تشکر می‌کنم. 

کمک‌های بشردوستانه ایران برای سیل‌زدگان پاکستان تحویل شد

باران‌های سیل‌آسا در مناطق مختلف این کشور به ویژه ایالات بلوچستان و سِند طی هفته‌های اخیر دست کم ۱۱۶۳ قربانی داشته و موجب تخریب هزاران واحد مسکونی شده است.

گفته می‌شود بیش از ۳۳ میلیون نفر در مناطق مختلف پاکستان تحت تاثیر سیل و دیگر حوادث طبیعی ناشی از بارندگی‌های بی‌سابقه قرار گرفته‌اند. دبیرکل سازمان ملل قرار است برای بررسی وضعیت سیل زدگان هفته آینده به پاکستان سفر کند. 

همزمان با ارسال کمک‌های بشردوستانه ملت و دولت ایران برای سیل‌زدگان پاکستان، پویش جمع آوری کمک برای نیازمندان در مناطق سیل زده از جمله ایالت سِند، از سوی انجمن ایرانیان مقیم «کراچی» و با مشارکت سرکنسولگری کشورمان در این شهر آغاز شد. 

حسینیه ایرانیان در شهر کراچی از امروز میزبان جمع آوری کمک‌های مالی و دیگر اقلام مورد نیاز سیل زدگان پاکستان است و سپس این کمک‌های مردمی به مناطق مختلف ایالت سِند در جنوب پاکستان ارسال خواهد شد.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha