۴۸۱ میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان در پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۴۸۱ میلیارد تومان از تامین اجتماعی حقوق و مستمری دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، رسول چراغ سحر روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۲ هزار نفر تحت عنوان بازنشسته، ازکارافتاده کلی و بازمانده در استان کهگیلویه و بویراحمد ماهانه از این سازمان حقوق و مستمری دریافت می کنند.

وی افزود: این رقم را در کل کشور بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

چراغ سحر تصریح کرد: ۴۵ میلیون نفر در سطح کشور زیر پوشش خدمات و حمایت های سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند و این سازمان از طریق ۹۰ بیمارستان، ۱۱ هزار تخت بیمارستانی و ۵۰ هزار مرکز طرف قرارداد به آنها خدمات درمانی و دارویی ارایه می کند.

وی ادامه داد: در سطح استان نیز علاوه بر چهار بیمارستان و مرکز درمانی متعلق به سازمان که به صورت رایگان خدمات درمانی را به بیمه شدگان می دهند، ۴۶۴ مرکز بهداشتی، درمانی و دارویی و پزشک نیز با سازمان طرف قرارداد هستند و خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را ارایه می کنند که ماهانه حداقل ۱۸۰ میلیارد ریال بابت ارایه این خدمات از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند.

چراغ سحر ابراز داشت: علاوه بر پرداختی یادشده، ماهانه به طور میانگین ۵۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد از  این سازمان حقوق دریافت می کنند و افزون بر این، بیش از ۶۰ میلیارد ریال نیز بابت کمک های کوتاه مدت مانند کمک هزینه  ازدواج، کمک هزینه ایام بیماری و بارداری و غیره به بیمه شدگان استان پرداخت می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha