۱۳.۵ میلیارد تومان برای رونق گردشگری سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نقدی مصوبه سفر رئیس جمهور طی مرحله اول برای استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه در نشست خبری در هتل بوتیک اسفنجان ابراز داشت: ۱۲۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور برای استان درنظر گرفته شده که طی ۳ مرحله پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۹ میلیارد اعتبار ملی برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در سال گذشته تخصیص یافت که با توجه به شمار آثار تاریخی و گستردگی حوزه فعالیت کمبود اعتبارات چالش جدی بود.
وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به میراث‌فرهنگی با تقویت اعتبارات است و  رونق گردشگری، ارزآوری، تقویت گردش مالی و رونق اقتصادی از جمله مزایای توجه به گردشگری است.
وی افزود: امسال با تلاش مسوولان، ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبارات ملی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیش از اعتبارات استانی است.
کرم‌زاده تصریح کرد: ۱۲۰ قرارداد عمرانی و تشکیلاتی امضا شد و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برای جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات مصوبه سفر رئیس جمهور تلاش می‌کنند.
وی اضافه کرد: ۱۱ بافت تاریخی استان سمنان در دست مطالعه است و این حجم از کار مطلوب است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی با تلاش مسوولان ملی و استانی در دست پیگیری است و مقرر شده سند کاروانسرای شاه‌عباسی به نام میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سند صادر شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها تا اواسط شهریورماه کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان از بند دیوارها رها خواهد شد.
کرم‌زاده خاطرنشان کرد: پایانه صادرات صنایع‌دستی استان سمنان پیرو مصوبه سفر رئیس جمهور با  ۱۵ میلیارد تومان بودجه درنظرگرفته شده با کمک بخش خصوصی در دست اجرا است، اما اکنون تخصیص اعتبار  در این زمینه اکنون صفر است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: امسال ۶۰ رویداد گردشگری به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان تعریف شده است.

نشانه‌گذاری تپه میرک سمنان در انتظار تامین بودجه

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تپه میرک به عنوان یکی از آثار تاریخی سمنان برای علامت‌گذاری و نشانه‌گذاری محوطه نیازمند تامین اعتبار است.
مصطفی یغمائیان ادامه داد: نصب تابلوهای متحدالشکل در تمام بناها و محوطه‌های تاریخی در دستور کار است و طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا هر سال برای تعدادی از محوطه‌های تاریخی استان سمنان تابلو نصب شود.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: چگونگی تقسیم آب سمنان و شیوه پخت نان در سمنان از جمله آثار ناملموس استان در فهرست آثار ملی است و شمار این دست آثار در استان سمنان فراوان بوده و نقش مهمی در رونق گردشگری دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha