دولت برای معافیت مالیاتی مواد اولیه دارو و شیرخشک لایحه به مجلس فرستاد

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت برای کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی لایحه کاهش مالیات بر ارزش افزوده را با هدف حمایت از کالاهای تولید شده در داخل کشور تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «سیدمحمد حسینی» با بیان اینکه لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با قید دو فوریت تقدیم مجلس شده، متذکر شد: در این لایحه، نرخ مالیات از ۹ درصد به یک درصد کاهش یافته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اهمیت و ضرورت این لایحه هم توضیح داد که لایحه مذکور در راستای کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از طریق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و با لحاظ حمایت از کالاهای تولید شده در داخل کشور تدوین شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، واردات مواد اولیه و جانبی تولید دارو و تجهیزات پزشکی و شیرخشک اطفال مقرر شد به‌منظور مدیریت هزینه‌های درمان، نرخ مالیات بر ارزش افزوده اقلام یاد شده در سال ۱۴۰۱ از ۹ درصد به یک درصد کاهش یابد.

وی این نکته را نیز خاطرنشان کرد که با تصویب این لایحه، فشار نقدینگی به کارخانجات داروسازی کاهش و به تبع آن بهای تمام شده دارو کاهش خواهد یافت.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha