۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84874121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد مبارزه با جرایم خشن در استان اصفهان تشکیل شد

کاشان - ایرنا - رییس کل دادگستری اصفهان از تشکیل ستاد مبارزه و مقابله جدی با مرتکبان جرایم خشن در این استان خبرداد و گفت: این مهم برابر دستور ریاست قوه قضاییه انجام شده است.

به گزارش  ایرنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری روز چهارشنبه در حاشیه آیین معارفه دادستان جدید شهرستان کاشان درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: جرایم خشن در سطح استان اصفهان ناچیز است اما با هدف ایجاد آرامش و امنیت، نباید حتی یک جرم خشن نیز در استان باشد.

وی بیان کرد:ستاد مبارزه با جرایم خشن شامل افراد دارای سابقه شرارت و پرونده‌های متعدد کیفری، یا برخی اشخاصی که سابقه‌دار نیستند اما مرتکب جرایم مهم و خشن می‌شوند و مجرمان حرفه‌ای می شود.

رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به اینکه شعبه ها و قضات ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های جرایم بصورت فوق‌العاده و خارج از نوبت در نظر گرفته شده است، گفت: مقرر شده احکامی که در ارتباط با این نوع جرایم و مرتکبان آن صادر و قطعی است با قید فوریت اجرا شود.

وی ادامه داد: ۳۹ درصد پرونده‌های قضایی شهرستان کاشان در پنج ماه گذشته به صلح و سازش ختم شده است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر اما از میانگین استانی کمتر است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری های استان اصفهان در پنج ماه گذشته به نسبت مدت مشابه سال پیش، ۹ درصد افزایش یافته است، گفت: این مهم مختص این استان نیست بلکه در سراسر کشور افزایش پرونده وجود داشته است.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده برای سال۱۴۰۱ قرار است در نیمه دوم سال ورودی پرونده‌ها کاهش یابد و می‌کوشیم‌ دادرسی و نرخ مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز روند کاهشی داشته باشد و امیدواریم کاهش جمعیت کیفری را نیز در استان شاهد باشیم.

در این آیین که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان حضور داشتند از خدمات سه ساله روح‌الله دهقانی قدردانی و سیدجواد نوری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کاشان معرفی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha