۲۷ میلیارد تومان تسهیلات برای اصحاب رسانه لرستان اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات ۱۱ درصد با یکسال تنفس و بازپرداخت ۶ ساله برای اصحاب رسانه استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا منصور احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متقاضیان با ارایه طرح از این تسهیلات بهره‌مند می شوند و پرداخت در مرحله معرفی به بانک قرار دارد.

وی با تاکید بر حفظ شدن تشکل خانه مطبوعات و برنامه ریزی دقیق تر اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی مانند جشنواره ملی سواد قلم در کوهدشت از اقدامات مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان می‌باشد.

وی افزود: غنای فرهنگی بومی، مفاخر و شهیدان لرستان در محتوای برنامه‌ها قرار دارد همچنین مقدمات برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ۳۰۰ ناشر در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه حضور مقامات و مدیران در لرستان موجب خیر و برکت و جذب اعتبارات است تصریح کرد: پروژه تالار مرکزی خرم‌آباد چندین سال متوقف و راکد مانده است و انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید در دستور کار قرار دارد در حالیکه کمبود مکان فرهنگی در خرم‌آباد احساس می‌شود و یک طرح نیز در جنوب شهر درحال اجرا است.

احمدی گفت: پروژه های مجتمع فرهنگی دورود و پلدختر در دست اقدام است و طرح بازسازی مجتمع شهید آوینی مجموعه ارشاد خرم‌آباد نیز با تخصیص اعتبار ویژه بزودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سند تحول فرهنگی و هنری لرستان در هفته آینده رونمایی می‌شود اضافه کرد: این سند توسط اساتید صاحب نظر تهیه شده است و بر مبنای آن ارتقای شاخصه های فرهنگ و هنر در دستور کار قرار دارد و مباحث به عنوان آسیب و مسأله اجتماعی در کارگروه ها بررسی و برای تبادل نظر در شورا مطرح می‌شود.

احمدی گفت: لرستان در حوزه عفاف و حجاب کمترین آسیب اجتماعی را بین استان‌های کشور دارد همچنین برای حضور موثر در فضای مجازی باید فرهنگ سازی کرد و باید فضای سالم را در اختیار مردم قرار دهیم که در این راستا مرکز رصد ، پایش ، مدیریت و تولید محتوای فضای مجازی بزودی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره عملکرد یکساله دولت سیزدهم بیان کرد: در ابتدای دولت کرونا در اوج قرار داشت و دولت سیزدهم با همکاری مردم و تلاش مدافعین سلامت موفق به مهار آن شد همچنین دیپلماسی فعال دولتمردان در حوزه وزارت خارجه حاوی اخبار خوشی تا چند روز آینده خواهد بود.

وی گفت: ۳۱ سفر استانی در یکسال و ۳۱ سفر در یک روز از هفته دولت رکورد محسوب می‌شود همچنین مدیریت بحرانی و رسیدگی به مناطق سیلزده رضایتمندی مردم را در پی داشت و روحیه جهادی و سبک برخورد با مردم از ویژگی های بارز این دولت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: کم و کاستی وجود دارد اما اقدامات شایسته بوده و دولتمردان در حال تلاش و بطرف کردن مشکلات هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha