۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84873953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظرسنجی نشان داد: سیاه‌پوستان آمریکایی نژادپرستی را یک چالش همیشگی می‌دانند

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید مرکز پیو نشان می دهد که دو سوم سیاه‌پوستان آمریکایی می‌گویند تمرکز بر نابرابری نژادی منجر به تغییر در جهت بهبود زندگی سیاه‌پوستان نشده و نژادپرستی همچنان یک چالش همیشگی در زندگی آنها است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای سی ان ان نوشت: این یافته جدید یک تغییر بدبینانه را نشان می دهد: در سپتامبر سال ۲۰۲۰، اکثریت بزرگسالان سیاه پوست آمریکایی (۵۶ درصد) احساس می کردند توجه بیشتر به مسائل نژادی و نابرابری پس از اعتراضات ناشی از قتل «جورج فلوید» منجر به تغییراتی می شود که وضعیت زندگی سیاه پوستان را بهبود می بخشد.

فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی بود که در تابستان همان سال به دست پلیس سفیدپوست کشته شد.

اما در نظرسنجی جدید، ۶۵ درصد از بزرگسالان سیاه پوست می گویند که چنین تغییراتی محقق نشده است. فقط ۱۳ درصد دستیابی به برابری با سفید پوستان را  بسیار محتمل می دانند که این نتیجه بر اساس معیارهایی همچون سن، جنسیت، منطقه محل زندگی یا سطح تحصیلات تفاوت های اندکی داشته است.

این نظرسنجی که شامل مصاحبه با بیش از ۳ هزار سیاهپوست آمریکایی در سراسر کشور بود نشان داد ۸۲ درصد این قشر جامعه آمریکا نژادپرستی را مشکل اصلی سیاه‌پوستان می‌دانند.

حدود ۸ نفر از هر ۱۰ سیاهپوست آمریکایی (۷۹ درصد) گفته اند شخصا نژادپرستی را تجربه کرده اند. ۱۵ درصد گفتند به طور مرتب چنین تبعیضی را تجربه می کنند و تقریباً از هر ۱۰ نفر  ۷ نفر (۶۸ درصد) اظهار داشتند که تبعیض نژادی مانع اصلی پیشرفت سیاه‌پوستان است.

اکثریت گسترده ای  شامل ۸۵ درصد سیاه‌پوستان بزرگسالان می‌گویند سیاه‌پوستان امروز آمریکا به‌طور قابل‌توجهی تحت تاثیر میراث برده‌داری قرار گرفته‌اند.

نژادپرستی به عنوان اصلی ترین مشکل سیاه‌پوستان ساکن آمریکا از میان شش موضوعی که در این نظرسنجی مورد آزمایش قرار گرفته است، قرار دارد.

تقریبا دو سوم از سیاه‌پوستان بزرگسال، ۶۳ درصد، می‌گویند که این مشکلی بسیار بزرگ برای سیاه‌پوستان آمریکایی است، در حالی که ۶۰ درصد خشونت پلیس، ۵۴ درصد نابرابری اقتصادی، ۴۷ درصد مقرون به صرفه بودن مراقبت‌های بهداشتی، ۴۶ درصد تلاش برای محدود کردن  رای گیری و ۴۰ درصد کیفیت مدارس را به عنوان بزرگترین مشکل عنوان کرده اند.

اکثر سیاه‌پوستان آمریکایی می‌گویند به تغییرات عمده‌ای در نهادهای آمریکایی نیاز است تا با سیاه‌پوستان رفتار عادلانه ای شود.

این احساس در مورد سیستم عدالت کیفری قوی‌تر است. حدود نیمی یا بیشتر می‌گویند سیستم زندان ها (۵۴ درصد)، پلیس (۴۹ درصد) یا دادگاه‌ها و روند قضایی (۴۸ درصد) باید به طور کامل برای رعایت عدالت در قبال سیاه پوستان اصلاح شود.

نظرسنجی تصادفی از  ۳ هزار و ۹۱۲ سیاهپوست آمریکایی را که به صورت آنلاین و با ضریب خطای ۲.۸ درصد انجام شده نشان می دهد که آمریکایی ها شرکت در صندوق‌های رأی را مؤثرترین راهبرد برای کمک به برابری سیاه‌پوستان قلمداد می کنند. در مجموع، ۶۳ درصد رأی دادن را یک تاکتیک بسیار مؤثر در تلاش برای دستیابی به برابری سیاه‌پوستان آمریکایی می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha