تروریسم و حقوق بشر، دو ابزار برای تسلط بر جوامع بشری است

قزوین -ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تروریسم و حقوق بشر دو ابزار استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار در کنار سایر ابزارهای غیرقانونی برای تسلط بر جوامع بشری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سهراب علی شمخانی روز چهارشنبه در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایت های آمریکا علیه ملت ایران که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، برگزار شد، افزود: خصلت آمریکایی ها براساس فرهنگ استکباری آنها است که همه چیز را برای خود می خواهند و خود را برتر از دیگران می بینند.

وی گفت: همین خصلت در فرهنگ سیاسی آنها نهادینه شده و پایه تفکر حکمرانی در غرب بر این فرهنگ شکل گرفته است.

شمخانی افزود: تفکر خودبرتربینی و قدرت طلبی بر همین خوی استکباری است و اندیشمندان آنها از قبیل ماکیاول ایتالیایی سیادت و برتری را در قدرت دانسته و هرچیزی را برای رسیدن به این قدرت از دروغ و فریب لازم و مباح می داند.

وی گفت: سایر فلاسفه آنها نیز مثل نیچه، سیادت و برتری را در قدرت خلاصه و نهادینه کردند و داروین، تنازع برای بقا را در جامعه بشری لازم دانست.

شمخانی افزود: طبق این نظریه، کشورهای اروپایی و آمریکا در ۵۰۰ سال اخیر، جنایات زیادی را مرتکب شدند و مردم بی گناهی را قتل عام کرده و فرهنگ های جوامع زیادی را از بین بردند.

وی افزود: طبق این نظریه، جهان دهکده و آمریکا کدخدا است و فرهنگ این کشورها این است که هرکس زور دارد حق با اوست به همین دلیل هیچگاه برای جنایات خود حاضر به عذر خواهی نخواهند شد.

شمخانی با بیان اینکه فرهنگ آنها این را می طلبد و براساس آن تفکر می کنند، افزود: تروریسم دولتی آمریکا، انگلستان و فرانسه یک ابزار در راه تحقق اهدافشان بوده و مستقیما با استفاده از آن برای نیل به اهداف خود تلاش می کنند.

وی گفت: از ۲۴۰ سال عمر آمریکا ۹۳ درصد آن در جنگ گذشته و به برخی کشورها چندین بار تجاوز کرده و دولت قانونی آنها را ساقط نموده است و در حال حاضر با جنگ نیابتی برای رسیدن به اهداف خود اقدام می کند.

شمخانی افزود: این کشورها بیش از ۳۷۰ هزار سوری را در جنگ های اخیر کشتند و امروز تروریسم دولتی آمریکا یک ابزار برای تحقق اهداف آنها است.

 معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : آمریکایی ها با این همه جنایتی که انجام دادند در پشت پرده علیه ایران طرح دعوا کرده و آرایی را در محاکم خود علیه ایران صادر کردند که بسیار مضحک است و مخالفان خود را با این ابزار سرکوب می کنند.

شمخانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها براساس یک قانون که خودشان نوشته اند سالانه ایران را به پرداخت ۳۰ میلیارد دلار، محکوم کرده و تلاش می کنند اموال ملت ایران را مصادر و به شاکیان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها میلیون ها نفر را کشته اند و علیه ایران طرح دعوا می کنند، افزود: بزرگترین جنایت آمریکا برای مقابله با خیزش های اسلامی، شناسایی و آموزش گروهک های تروریستی و ایجاد داعش بود که ۴۵ درصد عراق و ۷۵ درصد خاک سوریه را تصرف کرد.

 معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پرچم مبارزه با داعش را قهرمان ملی مبارزه با تروریسم شهید سلیمانی در دست داشت ،منطقه را پاکسازی کرد ولی به رغم این مبارزات، آمریکا و کشورهای اروپایی ما را به عنوان حامیان داعش محکوم می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha